34. Gold Coast games - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marcel Wals - WaarBenJij.nu 34. Gold Coast games - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

34. Gold Coast games

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

07 April 2018 | Australië, Cairns

34. Gold Coast Games. Za 7 april. Vandaag gaan we weer verhuizen naar een andere kamer, dus uitslapen en wachten totdat we onze spullen kunnen verplaatsen. Peter, de eigenaar, is relaxt; “no worries”, is zijn motto en dat is misschien wel zo slim. We gaan weer op stap, nu naar het CCC (Cairns Convention Centre), een grote sporthal waar de helft van de basketbalwedstrijden van de GCG gespeeld worden. Wij hebben kaartjes voor de dames Nieuw-Zeeland - Jamaica en de heren Canada - Nigeria. Uiteraard ben ik voor Jamaica en Nigeria, de underdogs. Het is voor het eerst dat ik een officiële basketbalwedstrijd zie en ik moet ff goed nadenken hoe het ook alweer moest. Persoonlijke fouten, teamfouten, time out (maar hoe vaak?), binnen zoveel seconden scoren, hoeveel helften spelen ze ook weer? We kijken onze ogen uit. Drie scheidsrechters zijn niet genoeg om alles te zien. De dames zijn lang, de heren nog langer. Dat moet ook wel met een mandje dat op 3,048 meter (10 feet) hangt. Ik verheug me al op de jumpshots waarbij ze nog ff aan de basket blijven hangen. We lopen eerst nog een rondje in de hal. De opzet is ruim, overal eettentjes met chicken wings (in een basket), nacho’s (warm met saus), worstjes en natuurlijk patat. Superschoon is het, ruime toiletten. Uiteraard airco in het gebouw. We moeten wel 5x een ticketcontrol passeren. Zoals bij alle grotere evenementen tegenwoordig worden we gefouilleerd en moeten door een poortje. Ai, zakmes vergeten weg te doen. Oeps, ze willen het niet voor me bewaren. Wat nu, want ik heb het hard nodig? ‘Go and hide’ zegt de bewaker. Dat doe ik dan maar. De wedstrijd begint. Go Jamaica, go. De eerste ‘quart’ (10 minuten zuivere speeltijd) gaat het nog gelijk op, maar dan gaan de Kiwi’s uitlopen en mijn underdog verliest uiteindelijk fors. Dan de heren. Canada speelt beduidend meer als team en dus staat het al snel vast wie er gaat verliezen; mijn underdog alweer. Al met al zie ik één echt jumpshot van de Canadezen, maar wel een hele mooie. Het spel is leuk en het publiek juicht voor alles. Tussendoor is er vermaak voor het publiek. Zingen en dansen, 5 man proberen je op te zwepen voor gekke pasjes, of yells. De middag vliegt voorbij. Na de wedstrijden lopen we weer richting esplanade. Mijn zakmes lig gelukkig nog op het verstopplekje. Het schemert al bijna en we horen gefladder boven ons. Honderden vleermuizen vliegen uit, één lange rij,op zoek naar avondeten. We turen naar dit schouwspel. De locals zien dit natuurlijk elke dag, maar wij niet. De spanwijdte is zeker één volle meter. Mooie dieren, zo met hun gele buikjes. En nuttig natuurlijk. Terug op het festivalterrein nog wat live muziek, Angèle vind het maar herrie en ik moet toegeven dat de dame die zingt niet echt een mooie stem heeft. We stappen op, want morgen moeten we weer vroeg op. Eindelijk gaan we dan doen waarvoor we hier gekomen zijn: duiken op het Great Barrier Reef. Niet vreemd dat ik de slaap maar moeilijk kan vatten.

  • 09 April 2018 - 14:08

    Elly:

    Heerlijk om te lezen en te zien hoe jullie genieten en hoe happy en relaxed jullie zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 144344

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: