48. I did it my way - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu 48. I did it my way - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

48. I did it my way

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

23 Februari 2016 | Thailand, Ko Samui

48. Leuk, drie Nederlanders vandaag, lekker makkelijk praten. We maken kennis: Cees (vader), Valentijn (zoon) en Pauline (vriendin). De twee jonge gasten trekken 2 jaar ! door Azië en vader komt ze even bezoeken (hij moest voor zijn werk in Thailand zijn).
Op het allerlaatste moment komt er nog een man uit Liverpool bij; nou moeten we toch grotendeels Engels spreken. No problem. De eerste duik doe ik nog ff wat skills, want Paul heeft al 5 jaar niet meer gedoken, en de jonge gasten hebben net hun Open Water op Lombok gehaald. Cees heeft al 2 jaar niet gedoken. Relaxte duik, door naar de tweede. We starten op de plek waar Nederlanders een kunstmatig rif hebben gebouwd, middels crowdfunding. Leuk om te laten zien. Er staat wat stroming en ik vergeet koers te corrigeren, waardoor we het rif missen. Na 10 minuten over het zand te zwemmen, besluit ik richting kant te gaan. Daar hebben we een prachtige duik, maar als we bovenkomen zien we hoe ver we zijn afgedreven. Het is een heel end terugzwemmen, maar beide oudere heren wilde afvallen, hadden ze me van tevoren gezegd, dus dit is en goed begin. Op de terugweg slaapt Cees. Terug op de duikschool krijg ik een beloning: een oranje T-shirt van Samui Dive Tribe, maat ik alles helemaal alleen heb gedaan vandaag. Ben best wel trots. Gisteren hadden we trouwens een leuk akkefietje, maar niet heus. Klein brandje in de emergency room op de boot. Iemand was zo leuk geweest om zijn sigaret daar niet goed uit te maken. Laten er toevallig ook 3 grote zuurstoftanks staan....je moet er niet aan denken als die ontploft waren; dan waren we er allemaal niet meer geweest. Ach, ik wilde,toch al niet in bed sterven. Nog een leuk akkefietje gisteren. Aan boord twee spetters van meiden. Israëliërs. Alle mannen werden gek, alleen Peter en ik niet (to Old). Op de terugweg kwamen de meiden bij ....ja, Peter en mij zitten. Heel gezellig zitten kletsen. Of we met ze mee wilden, morgen, naar de full-moon party? We schoten keihard in de lach. Nee, daar zijn we echt te oud voor, maar bedankt voor de uitnodiging. Eigenlijk voelden we ons wel een beetje gevleid, maar ik denk dat ik een week zou moeten bijkomen van zo'n nachtelijke escapade....dat heb ik toch echt niet voor over. Laat mij maar duiken!

  • 24 Februari 2016 - 08:57

    Angèle:

    Wat heb ik genoten én gezien hoe erg je het naar je zin hebt op Koh Samui!!
    Je hebt hier hard naar hebt toegewerkt. Trots ben ik dat je ook die kans hebt genomen.
    Je straalt de hele dag, je voelt je " als een vis in het water" voor -tijdens en ná het duiken met al die vissen, mensen en heerlijk eten om je heen :):)
    Geweldig!!!!

    LY kusjes

  • 24 Februari 2016 - 17:42

    Narda:

    Oh Marcel , wat bijzonder allemaal!!!!! Jaloers!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 144397

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: