Dag 34. Koh Pha Ngan - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 34. Koh Pha Ngan - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 34. Koh Pha Ngan

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

10 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

34. Vandaag staat een uitstapje naar Koh Pha Ngan op de planning. We kijken vanuit ons huisje bijna dagelijks op dit eiland uit en nu wordt het eens tijd om het te bezoeken. Het schijnt dat het lijkt op Koh Samui, maar dan 20 jaar geleden. Nou, wij kennen Samui van 20 jaar geleden, dus we zijn erg benieuwd. In een half uur brengt de Ferry ons naar de overkant. We huren voor het gemak een brommer (1 staat nu werkloos op Samui). We rijden een stukje. Het is veel heuvelachtiger hier. De wegen zijn smaller en slechter. Gelukkig is er minder verkeer. En ja hoor, het lijkt idd op Samui van 20 jaar geleden. We tuffen naar een Yoga-school. Helaas alles vol. Naar een andere dan. Ja, we kunnen nog meedoen met een Qi Gong les. Geen idee wat het is, we kijken elkaar aan en knikken: DOEN. Een half uur later doen we onze yoga leraar na...een stap naar links, een schepbeweging met beide handen omhoog terwijl je inademt, boven even adem vasthouden en dan een soort wasbeweging naar beneden terwijl je uitademt...helemaal Yin en Yang. Ik kijk Angèle even terloops aan en we kunnen ons nog net inhouden om niet uit te proesten van het lachen. De 25 andere mensen, merendeels sla-etende vrouwen, zijn super geconcentreerd en serieus bezig. De leermeester komt langslopen en zegt dat ik mijn vingers méér moet ontspannen. Ik glimlach. Gelukkig mag ik na 5 kwartier stoppen. We verlaten rustig, helemaal Zen de dansvloer. Wat ik ervan vond, vraagt Angèle? Ja, zij vond het ook nèt wat té zweverig. Tijd voor een heerlijke lunch met sea view. Door naar het strand op het noordwestelijke punt. Daar hebben we een dikke week geleden nog gedoken. Een heerlijke plek. De palmbomen bieden mij genoeg schaduw. Nu kan ik lekker ontspannen.

• 11 Februari 2016 - 13:05

Bart:

Hai Marsie ,

ben er weer. afgelopen week niet zoveel gelezen. Carnaval he? Maar blijf vooral zo door genieten met Angele en schrijven natuurlijk :-).

Bart