Dag 29. The Golden Triangle - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 29. The Golden Triangle - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 29. The Golden Triangle

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

04 Februari 2016 | Thailand, Ko Samui

29. Na een Amerikaans ontbijt in een Chinees dorp in noord-Thailand vertrekken we naar Thoet Thai Khum Sa Old Military Camp. Hier zat een kolonel die in de jaren 50 de hele opium productie en smokkel regelde, samen met zijn 800 manschappen. Daar waar nu thee op de velden staat, bloeide toen de papaver in de gehele regio. Als we bij het kamp aankomen, doet de beheerder snel alle deuren open...wij zijn de enige bezoeker. In het aangrenzende dorp maakt men zich op voor het Chinese nieuwjaar. Dat is eind vd week. De 500-knallers koop je hier voor 2 euro, maar wat me het meest verbaast, is het feit dat ik nog geen knal gehoord heb in de afgelopen dagen. We verlaten het dorp, slingeren door de bergen en rijden weer het laagland in. Ik stop bij fraai aangelegde rijstvelden, met de bergen op de achtergrond, voor een foto en Angèle ontdekt dat je hier ook kan eten. Het restaurant is gelegen op de 1e verdieping, open, met dak. Erg smaakvol ingericht, met zwembad (ook op het dak). Je kijkt zo over de rijstvelden uit. Ik bestel een lemongras salad en Angèle een tofu-bananaflower salad. Het eten is HEMELS. Ik wil de kok direct een huwelijksaanzoek doen, maar gelukkig zit mijn grootste liefde al naast me (later blijkt trouwens dat de kok een man is). We genieten intens. Kleine zilverreigers lopen over de rijstvelden. Vlinders vliegen langs de bananenboom. Uiteraard nemen we een toetje: banaan in warme kokosmelk. Tot de laatste druppel smikkelen we alles op. Als we afrekenen, vraag ik of ik de kok mag spreken. Ik bedank hem uitbundig voor het overheerlijke eten. Hij bedankt hartelijk voor het compliment. Dan vervolgen we onze route naar de grens met Myanmar. Mae Sai is een typische grensplaats: druk, rommelig, toeristisch, gezellig en chaotisch op zijn Thais (=georganiseerde chaos). We zouden graag even de grens over willen voor 500 bath, maar helaas vervalt ons visum da en mogen we nog maar 14 dagen in Thailand blijven met een nieuw visum. Aangezien ik nog 4,5 weken vakantie heb (ik zit dus op de helft) doen we dit uiteraard niet. We drinken een Thai thee en stappen weer in onze auto, ditmaal op weg naar the Golden Triangle. Wat is het noorden toch een mooi gebied! Na anderhalf uur rijden komen we op onze eindbestemming voor vandaag: het drielandenpunt. Thailand (Zuid), Myanmar (Noordwest) en Laos ((Noordoost). We wandelen langs de Mekong River, de natuurlijke grens en besluiten tot een boottochtje. De kapitein zet ons, desgevraagd, even af aan de overkant. Fifteen minutes, zegt hij. Wij zetten voet op Laos: cool! Na een kwartier, een fotosessie en wat souveniertjes zijn we weer bij het smalle bootje. Gaaf! We drinken nog wat aan wal, met uitzicht over de drie landen. Wat een mooie dag weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 144397

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: