Dag 8: DUIKEN - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 8: DUIKEN - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 8: DUIKEN

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

14 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

8. Al een week in Thailand en nog niet gedoken, wie had dat nou gedacht? Maar vandaag gaat het dan toch gebeuren. Toevallig met de Samui Diving Resort, waar ik per abuis tegenaanliep tijdens een wandeling. Ik dacht gelijk: eens kijken of zij een free-lancer kunnen gebruiken. En jawel hoor, 'let's try! Van Tom, de vriendelijke baas, mag ik voor een prikkie mee, om te zien hoe zij het organiseren. Er gaan 3 gasten mee, een jong Duits stel (8 duiken) en een Oekraïner (800 duiken).
Vanuit de duikschool gaan John en Martin mee (2 instructeurs, Ier en Spanjaard). Ze hebben geen eigen boot, dus we varen met nog 20 anderen in een klein uur naar Sail Rock, nabij Koh Tao. Ik ga met Martin en de Oekraïner Alex. We besluiten een diepe duik te maken, want er liggen nu 8 boten (x25 = 200 duikers). Het water voelt heerlijk. We laten de meute rechts liggen en zakken rustig zwemmend naar dertig meter. Het zicht is 15-20m. Ineens doemt een enorme bal voor me op.....ik weet niet wat ik zie: een school van 5.000-10.000 wit-gele fusiliervissen zwemmen als één geheel rustig tegen de stroming in. Tranen schieten in mijn ogen. Ik zwem er rustig heen en de bal opent zich voor mij en laat mij passeren. Dan sluit het geheel zich weer. Geweldig!
Ik kijk naar links en zie een school barracuda's naderen, wel zeker 1.000!!!! Ze zwemmen vlak langs me weg, alsof ik niet besta. Het zijn kleintjes, ong. 30cm. De grotere zwemmen hier en daar buiten de school, pas afgestudeerd, zo kijken ze. Ik kijk op mijn drukmeter, oeps, nog maar 'halve tank'. Tijd gaat hier veel sneller, lijkt het. We stijgen wat tot 20m en zwemmen weer richting de rots. Wat geel-bruine Nemo's zwemmen tussen de paars-blauwe anemonen, die soms wat opwaaien in de stroming.
Alles lijkt hier net weer een andere kleur te hebben. Oeps, mijn lucht is bijna op. Ik maak de 3min-stop al zwemmend langs het rif. Als ik bovenkom, denk ik als eerst: nóg een keer. Ik houd mezelf natuurlijk aan mijn belofte en ook de 2e duik is gaaf. Maar de eerste was het mooiste! Ik spreek later, op de duikschool, met baas Tom af dat ik morgen weer meega, maar dan moet ik iets meer aan de bak: assisteren bij OpenWaterCourse 3+4. Daar heb ik natuurlijk helemaal geen bezwaar tegen ;-)

  • 14 Januari 2016 - 10:17

    Narda:

    Wow wat een belevenis!!! Had je je camera bij je??? Veel plezier voor morgen

  • 14 Januari 2016 - 10:28

    Marsieblub:

    Mijn camera ligt nog in Nederland

  • 14 Januari 2016 - 14:40

    Josje:

    prachtige foto's Marsie en het reisverslag wauh ik zie het zo voor me ( bij wijze van spreken)
    Wees voorzichtig op dat brommertje en blijf wakker onder water (ik las dat ik niet de enige ben die
    "zich zorgen maakt ".) Geniet en het aftellen van de dagen begint... en dan is Angèle er.
    Samen genieten en nieuwe ervaringen op doen.
    with love

  • 14 Januari 2016 - 15:19

    Rob:

    Top

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 144361

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: