Dag 18. Tiende duikdag! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 18. Tiende duikdag! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 18. Tiende duikdag!

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

24 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

18. Uitslapen is er deze vakantie niet bij, want om 6:50 uur staan we weer bij de duikschool van Easy Divers. Vandaag gaan we naar Koh Yippon, het noordelijkste deel van het Angh Thong National Marine Park. 3,5 uur heen en 3,5 uur terug. We zullen niet vóór zes uur terug zijn. Dit is écht easy diving. Eerst alles inladen, dan een bootbriefing en dan tuffen we weg terwijl we aan het ontbijt gaan. Helaas aardbeienjam, volgens mij hebben ze geen andere smaak op het hele eiland. Het ontbijt is overigens prima, roerei, wit- en bruinbrood, jam, spek, koffie en thee.
Op de boot zit een van de allerrijkste chinezen ((Wong Lo) met zijn twee zoontjes. Hij heeft een eigen body guard, die ook duikleraar is. Ik spreek met de guard, een aardige Tsjechische jongen, die dus nu in China woont. Hij heeft in één jaar vloeiend fChinees leren spreken en is nu met Fam. Wong-Lo op vakantie. Zijn baas zit verder, buiten het duiken, de hele dag op de telefoon te schreeuwen...een echte belchinees, haha.
Ik ga vandaag met Thaner (Turk) 2 Indische DSD-ers begeleiden. Angèle mag met Ruslav (Rus) lekker met 3 funduikers mee (Rus, Amerikaan en Brit). Het duikgebied is prachtig, grote scholen vis en de diversiteit is enorm. We zien mooi soft coral. Het zicht is 20-25m. Ik zie 2 blauw gestippelde roggen. Zit daar een frogfish? Nee, het blijkt een Clam te zijn. We zwemmen om het eiland heen. Ineens wordt het zicht heel slecht, de stroming staat hier anders, grappig. De terugweg duurt langer dan we dachten, Angele wordt een beetje zeeziek, maar uiteindelijk is het een fantastische trip geweest. Om 20:00 uur gaan we pas (uit) eten. Een lekkere rode curry met geroosterde eend. Als toetje banaan in warme kokosmelk. Als we de rekening vragen, zien we dat het samen nog geen 10 euro is, incl. drankjes. We wandelen over straat terug naar ons hotel en bijna stapt Angèle op een slang. Het dier kruipt zo de weg over en gaat een Frans restaurant binnen. We waarschuwen de eigenaar, die de slang vakkundig doodt, jammer! Morgen wordt het heel slecht weer met golven van 5m, dus gaan we van een verplichte rustdag genieten. Dat mag ook wel na 10 duikdagen van de afgelopen 11. Oh ja, ik heb vandaag mijn eerste fooi gekregen: 100 bath! Sawat-dee Khrap!

• 24 Januari 2016 - 16:54

Narda:

Oh wat leuk allemaal, neem er een lekkere Chang van!!! Proost!! Wij zitten in the plain !!!fijne dag morgen!!kus voor beiden !!

• 25 Januari 2016 - 10:00

Frans Kreijen:

Met interesse volgen wij jullie verslagen en elke keer lees we weer wat nieuws. De samenstelling van de groep , hoeveel verschillende nationaliteiten jullie ontmoeten dat is best wel interessant en ook wel leerzaam
    .Dit keer hebben jullie weer genoten van het leven onder water .
    Het is ook wel goed dat jullie een dag rust hebben want we denken dat iedere dag duiken en lesgeven v toch wel vermoeiend is.
    Veel liefs Sophie en Frans

• 30 Januari 2016 - 12:09

Hans En Ed :

Lieve duikers,
    Duiken in het water, duiken tussen allerlei culturen, duiken in het landschap, onderdompelen in een heerlijke massage of spannend boek - het klinkt als een fantastische tijd. De oude verhalen kunnen we niet lezen, dit laatste bericht wel. Zeer herkenbaar voor ons. Nog een fijne tijd samen ❤️Groet