Dag 19. Rustdag - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 19. Rustdag - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 19. Rustdag

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

25 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

19. Sawat-dee khrap. Dat is heel grappig, want dit betekent zowel goedemorgen, goedemiddag, goedenavond, goedendag, alsook tot ziens. Wie zegt nou dat Thais moeilijk is? En zo ziet het eruit: สวัสดี. Tja, dat is andere koek. Ik houd het toch maar op Engels en Duits. Vandaag bijna de hele ochtend regen met sterke wind, geen boot die uit durft te varen, zelfs de ferry's hebben een beperkt schema. We slapen uit tot 8 uur en blijven de rest van de dag op de kamer, wat lezen, muziek luisteren, mindfulness etc. Aan het begin vd middag wordt ik toch wat onrustig, dus we tuffen op onze brommer en doen een rondje duikscholen. Bij Easy Divers waren ze heel tevreden met ons, maar ook morgen varen ze niet uit (weer hoge golven en veel regen). Woensdag hebben ze een private charter, waarschijnlijk kunnen we dan niet mee, maar je weet het nooit hier, dus best kunnen we dinsdagavond ff bellen. Bij the Dive Academy kennen ze Angèle nog niet, dus daar ook maar even langs. Alleen Stu (office manager) is aanwezig, de rest heeft twee dagen vrij vanwege het weer. Waarschijnlijk varen ze woensdag ook niet, maar als ze wat hebben, dan belt hij wel. Dan naar the Samui Dive Tribe. Tom, de baas is er niet. Ik spreek met John; ik ken hem van vorige week. Ik stel Angèle voor, zij is inmiddels ook 'pro' (Divemaster geworden, dat is de eerste professionele stap). John geeft morgen een presentatie aan 15 kinderen (5-6 jaar oud). Of ik kan komen kijken? Ja hoor, want hij is best wel nerveus hiervoor en zoekt nog een charmante assistent. Ik wijs op Angèle. HA, nee, hij had meer aan mij gedacht. Prima hoor, ik kom morgen en help waar ik kan. Maar dan gaat iedereen wél op de foto!
Vanavond weer naar de blokhut, een leuke, gezellige eettent. Ik begin met vegetarian springrolls (mini-loempia's) en neem dan een green curry chicken. Spicy? Ja graag! Dat is trouwens ook grappig, want van dat pittige eten heb je 2x plezier. Bij het avondeten brandt het in je mond, de volgende ochtend brandt het in je k...! Sawat-dee khrap.

  • 25 Januari 2016 - 15:19

    Rob:

    Ha Angele en Marcel, mooie ervaringen en vooral lekker relaxen.
    Ben benieuwd hoe het zicht straks is na de hoge golven. Kijk goed uit en tot gauw.

  • 25 Januari 2016 - 17:03

    Narda En Coos:

    Heerlijk zo'n verplichte vrije dag, we hebben een beetje te doen met Angèle met die hot curry van jou!!! Coos zegt :: goed bezig jullie, geniet ervan!!kus van ons

  • 25 Januari 2016 - 23:01

    Ruud:

    Beste Marcel en Angele,
    heerlijk je reisverslagjes te lezen! Het klinkt allemaal zo enthousiast.
    @ Marcel >this must be heaven?
    @Angele> this must be the second best after heaven? ;-)

    Schrijf lekker door, wij genieten ook lekker mee.
    Mazzel Ruud

  • 26 Januari 2016 - 12:23

    Evelien:

    Dit is een actieve werkvakantie met hier en daar een verplicht dagje (werk)rust!
    Lekker genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 144370

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: