Dag 5 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

11 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

5. Om 6:15 uur op voor de zonsopgang en direct naar het strand. Helaas komt ie niet in het noorden op...verkeerde plek dus. Ik heb nu een lange dag voor me. Op de brommer op zoek naar een betere plek voor een fotoshoot morgen. Helaas staan er niet veel borden langs de weg die enige bestemming aangeven. Ik sla op goed geluk een weg in, maar deze loopt na 5 min dood. Honden komen aanrennen en willen gelijk in mijn enkel happen, waarschijnlijk vanwege de brommerherrie, want normaal zijn ze rustig en vriendelijk. Ik kan nog net op tijd mijn voet intrekken en geef vol gas...ik ben niet ingeënt tegen rabiës! De derde poging om een goede afslag te vinden lukt. Met een rustig tempo passeer ik kokosbomen, paint ball, golfbaan, zwemparadijs, motorrace-circuit en dan...eindelijk rust. Ik tuf door, langs bananenbomen, palmen en ineens: een piepklein offerplekje en meditatiehutje voor publiek gebruik...een buitenkansje om een chakra oefening te doen (nee, ik wil echt géén monnik worden, daarvoor ben ik veel te veel gehecht aan mijn bezit). Ik filosofeer met Dirk over ons levenspad. Hij gelooft echt in reïncarnatie. Mooi. We filosoferen over wie we zijn, wat ons gevormd heeft, wat we waardevol vinden. Ik realiseer me hoe gelukkig ik eigenlijk ben (tranen springen in mijn ogen) en ik blijf een poosje stil. Ik geniet van de stilte en het prachtige uitzicht. Er zijn 2 uur voorbij gegaan.
Ik passeer een mountainbiker die, volop zwetend, bergop ploetert. Ik ben heel blij met mijn brommer. Ik kijk even op de teller en zie dat ik al meer dan 200 km gereden heb. Weer een schitterend uitzichtpunt na 5 km perfect mountainbikepad. In de verte zie ik Koh Tao en ik mijmer hoe mooi het daar zal zijn om te duiken. Oh ja, duiken. Ik zie dat ik een bericht heb van de duikschool. De baas zit midden in een IDC en heeft het razenddruk. Of ik morgen na vijven even langs kan komen. Ik vind het helemaal geen probleem! Ik sluit de dag af met een overheerlijke pancake, op een brommer-karretje voor mijn neus klaargemaakt met verse banaan, dubbelgeslagen, honing erover, mjammie.. ja, Pien en Joep, papa eet pannenkoek, echt waar! En hij is heerlijk :-)

  • 11 Januari 2016 - 15:53

    Narda:

    Gelukkig een beetje warmte doorgestraald, het is hier waterkoud en onbehaaglijk !!! Thxs, veel plezier!!!

  • 11 Januari 2016 - 17:15

    Rob:

    Ha maatje, je gaat de goede kant uit. Een pannenkoek etende Monnik. Nu nog op thaibox les en we hebben een nieuwe Master.

  • 12 Januari 2016 - 22:19

    Elly:

    Dit klinkt haast te mooi om waar te zijn, echt genieten.

  • 13 Januari 2016 - 20:53

    Theo:

    lijkt me erg zwaar daar :-0

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 144222

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: