Dag 54. Running again - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 54. Running again - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 54. Running again

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

29 Februari 2016 | Thailand, Ko Samui

54. Het is 6:00 uur en ik ben klaarwakker. Ik had toch geen wekker gezet? Ik neem een licht ontbijt en trek mijn hardloopschoenen aan, voor het eerst na 8 weken. Na wat rekoefeningen loop ik de deur uit, de sleutels onder het petje op de veranda achterlatend. Ik loop aan de rechterkant van de weg, goed oplettend met dat drukke verkeer, probeer zelfs wat in de berm te lopen. Geen goed idee, want ik stap bijna op een schorpioen en van mijn reisgids weet ik dat de kleine het meest giftig zijn. Hmm, je moet hier 4 paar ogen hebben. Al na 5 minuten breekt het zweet me uit en voelen mijn benen loodzwaar. Geen wonder, want het is al 27 graden. Doorzetten jochie! Ik kijk op mijn app, zie dat ik pas 8 minuten ren. Pffff. Ik besluit tot aan de big Buddha pier te lopen; ongeveer 3 km en dan om te keren. Daar aangekomen zie ik de auto van de Samui Dive Tribe. John stapt uit. Hij ziet me. Ik loop ff naar hem toe, maak korte babbel en start de terugtocht. Het zweten stopt niet meer. Ik loop, thuisgekomen, direct het strand op en maak nog een korte strandwandeling, terwijl de zwarte restauranthond mij gezelschap houdt. Het is 8:00 uur als ik terug ben. Wat een mooi begin van de dag!
Ik besluit om vandaag naar de dierentuin te gaan, dus ik tuf op mijn brommer weg, richting Lamai. Onderweg: regen. Als ik eindelijk in mijn gele regencape ben geworsteld, is het weer droog. Onderweg ff langs het kantoor van Easy Divers. Even vragen hoe het met die Zweedse man van eergisteren is. Na wat belletjes blijkt dat hij weer uit het ziekenhuis is. Uit het onderzoek is niets uitgekomen. Zij zijn daar blij mee....zou ik niet zijn. Twee keer hartaanval en geen reden waardoor?! Ik blijf nog wat 'plaudern' met mijn Duitstalige collega's. Tja, dat doe je toch op je vrije dag. Andy raadt mij de dierentuin af. Ik kijk op internet en, inderdaad, alleen maar shows met dieren: zeeleeuwenshow, vogelshow, tijgershow...je kunt zelfs met een tijger op de foto. Nee, dat ga ik niet simuleren. Ik besluit wat te gaan toeren, maar na de tweede regenbui draai ik om. Boodschappen halen en lekker thuis relaxen, want DAT doe je op je vrije dag. Morgen weer heerlijk duiken: Big Easy, dus drie duiken. Hopelijk is er geen werk voor me, dan heb ik drie funduiken voor me alleen. Cool. We zullen zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 144392

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: