50. Soms zit het mee.... - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu 50. Soms zit het mee.... - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

50. Soms zit het mee....

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

25 Februari 2016 | Thailand, Ko Samui

50. Een hele rare dag vandaag. Er staat veel wind, dus het is nog maar de vraag y de boot wel uitvaart. Ik sta 'gewoon' om 6:00 uur op en ga op mijn brommer naar de duikschool. Ja, de boot vaart vandaag! Mooi. Ik laad mij spullen in een kratje en zet die alvast in de pick-up truck. Eens kijken op de lijst. Ja, ik moet toch werken; ik heb een cursist, maar weet nog niet welke cursus ik ga geven. We zien wel. Dan komt de dame van de planning. Ja, het wordt een advanced (gevorderde) cursus. Bespreek maar met de klant wat je gaat doen. Okiedokie. Ik denk ff na...een diepe duik gaat niet lukken in Marine park, daar is het te ondiep. Het zicht zal vandaag ook niet best zijn. Hmm, dan maar navigatie, bootduiken, zoeken en bergen of ppb (=goed leren uittrimmen). We zien wel. Peter, de Duitse Divemaster in opleiding wil wel met mij mee. Leuk om dat samen te doen, want Peter en ik hebben de laatste tijd veel pret met elkaar. Hij zal me ook zeker met zijn vriendin in Nederland komen bezoeken. Dan komen de gasten. Linus, een Zweed van midden twintig, is mijn cursist. Ik stap op hem af, stel me voor en vraag welke certificatie hij heeft. Heeft hij niet. Heeft hij wel een duikopleiding gedaan? Nee. Tja, dan kan hij natuurlijk ook geen gevorderde cursus doen, zelfs nu geen open water cursus. Oh, zegt hij. Wat kan dan wel? Tja, hij kan nu een Discover Scuba Dive cursus doen en morgen eventueel starten met een open water cursus. Ja, dat wil hij wel. Cool. Ik bespreek even met de baas of ik die cursus dan mag doen. Zeker. Cool. Ik heb weer 4 dagen werk. We varen uit. Flinke golven. De kapitein besluit niet naar Marine park te gaan. We gaan naar Koh Ma. Mooi, dat belooft wat, want vorige keer was het zicht daar 50cm. Tot overmaat van ramp begint het ook nog keihard te regenen. Linus kijkt onbezorgd. Kunnen we nog wel gaan duiken, vraagt hij mij op een vrolijke toon. Zeker! En ik voeg eraan toe: als je onder deze omstandigheden leert duiken, kun je later onder alle omstandigheden duiken. Hij glimlacht....van wie zou hij dat nou geleerd hebben?
We zijn vandaag vroeg thuis, dat had ik niet verwacht. Haha. Ik trof vanmorgen John van de andere duikschool. Hij ging met de snelle speed catamaran mee. Hij zat me al te plagen dat het voor mij nachtwerk zou gaan worden met die langzame boot van ons. Nou ben ik nog eerder terug ook. Haha, kan ik hem vd week lekker mee terugplagen. Ik kom thuis en doe wat klusjes: duikspullen uithangen, vegen, was wegbrengen. Ineens bedenk ik dat overmorgen de huur afloopt. Ik bel mijn huisbaas: of ik nog een weekje langer kan huren? No problem. Ik haal opgelucht adem. Kop Khoen Krap!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 144331

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: