Dag 38. Cursus Hin Bai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 38. Cursus Hin Bai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 38. Cursus Hin Bai

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

14 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

38. De tweede open water dag, nu gaan we naar Hin Bai (Sail Rock). We pakken de spullen vroeg in en John brengt onze cursisten naar de pier. Have a Nice day, zegt hij. Oh, ga je niet mee dan? Nee, ik ga met een andere boot. Oh, okay. Tja, nu moeten we de klus alleen klaren, spannend. Ook een leuke uitdaging en mooi dat we dit vertrouwen krijgen van de duikschool. Goed, we laden alles in de boot, terwijl onze gasten mogen ontbijten op de pier. Daarna mogen ze hun eigen duiksetjes opbouwen ( inmiddels hebben wij zelf al alles klaargezet). Dan een korte briefing. Ze zijn wat gespannen want ze moeten de CESA (controlled emergency swimming ascent) doen, eigenlijk de moeilijkste oefening. Daarvoor moet een boei met lijn worden uitgezet. Ik dus als eerste het water in, vind een mooie plek, shit, lijn te kort. Zoek een andere plek. Gevonden. Lijn mooi strak vastgemaakt, dat is handig voor de oefening. Kom ik boven, zie ik dat ik de boei ongeveer een meter onder water heb getrokken. Hmm, niet handig, want dit zien ze dus niet aan de oppervlakte. Dus weer terug om te corrigeren. Dan komt Angèle met de cursisten. Ik doe de oefening 2x met Sonja en 3x met Trosten. Gehaald. Zo, ik ben al een hoop lucht kwijt, maar nu de plezierduik. We zwemmen langs de rots. Ik ben bedacht op Triggerfish, maar ineens schieten drie joekels van barracuda's langs. Gaaf. Dan een kleine groep makreel. Een paar vleermuisvissen komen ons bezoeken. Tussen de paarsige anemonen loeren de 'Nemo's' naar ons. De stroming doet de anemoon opwaaien en van onderen is het indigo-blauw. Als de lucht bijna op is, zijn we net mooi 1x rond de rots geweest. Ik stuur mijn Divemaster met de cursisten naar de boot en ga met mijn laatste lucht de boei ophalen. De tweede duik is echt relaxt. We genieten alle vier. Wat is hier toch veel te zien onder water. Ik zie nog mooie slakjes, maar de techniek van mijn cursisten is niet goed genoeg om heel dichtbij stil te blijven liggen in de stroming. Dat hindert ze niet, want ze kijken hun ogen uit. Vlak onder ons zwemmen gigant groupers ( zeebaars). Deze jongens wegen zeker 100kg. De bijna zwarte sergeant Major fish zwemmen nieuwsgierig op ons af, het zijn grote scholen hier. Als we omhoog kijken zien we de Crocodile Needlefish her en der rondzwemmen. Genieten dus. Terug op de duikschool vullen we de logboeken in, moet ik nog wat papierwerk doen en dan feliciteren we de twee nieuwe PADI-leden. Gaaf was dit om, samen met mijn meissie, te doen. Morgen hebben we weer een dagje vrij.

  • 14 Februari 2016 - 09:52

    Narda:

    Ik zou t bijna aandurven met zo een duikteam!!!

  • 15 Februari 2016 - 13:52

    Hans En Ed:

    Ha lieve duikers,

    Heerlijk weer, met regelmaat een plons en de onderwater wereld, anderen mee laten genieten - werk en vakantie samen. De koude wind hier, wel war zon vandaag - toch ook regelmatig regen de afgelopen dagen doet ons verlangen aanwakkeren. Niet de onderwaterwereld - wel de boven water wereld intrekken op fiets en af en toe een de uitdaging van snorkelen aangaan lijkt ons wel weer wat, maaaaarrrrrr.......... Er miet nog wel dd wat gebeuren voor we weg kunnen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 144554

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: