Dag 36. Open Water Course - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 36. Open Water Course - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 36. Open Water Course

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

12 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

36. Vandaag starten we met de Open Water cursus. Ik heb in de ochtend een Duitse jongen, Torsten, die vandaag alle theorie moet doen. Dat betekent 5 video sessies, 4 quick reviews en tenslotte nog een officieel examen. Ik besluit het in twee te knippen, want hij moet ook nog de 5 zwembadlessen in de middag doen, net als de andere cursist, Sonja. Zij heeft de theorie al in Duitsland gedaan. De ochtend dus drie theorielessen met Torsten, dan de middag het zwembad in en alle lessen achter elkaar. In Nederland doen we daar vijf weken lang een uur over, soms 4 weken. Als we aan het eind van de middag klaar zijn, moeten we nog twee theorielessen en een examen doen en om 8 uur s avonds zijn we dan klaar en kunnen gaan eten. Gelukkig heb ik een lieftallige assistent, dat maakt het alleen maar leuker. Het zwembad is van een hotel en er zwemmen ook 'gewone' gasten die geamuseerd toekijken wanneer er dus ineens vier duikers in het water stappen. Onze cursisten doen het best wel goed, maar worden wel moe aan het eind, begrijpelijk. Wij ook, want we schakelen steeds van Duits naar Nederlands (onderling) naar Engels (met onze baas en de Thai). Twee vrienden van de cursisten zijn ook mee en proberen hier en daar nog wat op te steken. Zij gaan morgen ook mee op de boot. Gezellige mensen uit Hamburg (toevallig). Het valt soms niet mee de vaktermen in het Duits te onthouden: Tauchern bleiben sicher lustig, okay? In het Nederlands: vlugge leeuw schiet lekker op. Een ezelsbrug voor de buddy check. En lustig blijven we inderdaad. Morgen weer om 7:00 uur op de duikschool; daar drinken we nog ff een Chang op. Maar we houden het op één! Om 10 uur liggen we te knorren.