27. Rondreis Noord-Thailand1 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu 27. Rondreis Noord-Thailand1 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

27. Rondreis Noord-Thailand1

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

02 Februari 2016 | Thailand, Ko Samui

27. We verlaten Chiang Mai met de auto en zijn al na 2 minuten verdwaald, ondanks de routekaart én de TomTom. Gelukkig kunnen we wat navigeren op de stand van de zon. Na een half uurtje dwalen zitten we weer op de route, waar we weer meteen, maar dan ook bewust, van afwijken. We slaan het ochtendprogramma over, want we gaan op bezoek bij Hans en Baas. Het zijn vrienden van Edward (mijn collega) en Anneke (yoga-maatje van Angèle) en deze twee zijn toevallig ook weer vrienden van elkaar...kun je het nog volgen? Baas wacht ons al op bij een kruising en heet ons welkom. Ze wonen vlak bij Samoeng (aardbeiendorp). Het huis is schitterend, net als de tuin. We krijgen koffie met zelfgemaakte glace-hapjes in de vorm van bloemen en hartjes. Baas maakt er, speciaal voor ons, nog een prachtig bloemenschaaltje bij. Het klikt meteen tussen ons; dat kan ook niet anders, want wat zijn dit vriendelijke, gastvrije en lieve mensen. We praten Nederlands met Hans, Baas verstaat dit gelukkig ook (hij is Thai). We praten, natuurlijk, over Nederland en Thailand, over duiken, werk. Zij organiseren zelf reizen in Azië. In gedachte zit ik al met ze in Laos of Burma (Myanmar). We hebben het over politiek. De meeste Thai zijn eigenlijk wel tevreden met het militaire bewind. Zij bestrijden corruptie, pakken illegaliteit aan ( er wordt veel illegaal gebouwd, zelfs in de Nat. Parken) en ze werken aan een grondwet. We krijgen wat trek en besluiten samen te gaan lunchen. Voor we het weten, is het 15:00 uur...we nemen afscheid, maar spreken af elkaar in mei weer te ontmoeten, maar dan in Nederland. We pakken onze route weer op, dwars door heuvelachtig gebied. Het uitzicht is fantastisch. We laten de monkey-farm, de olifantenfarm, de insekten-, slangen- en tijgerfarm links, soms rechts, liggen. Wel stoppen we bij een orchideeën-farm. Na een degelijke reuk- en kleurtoer vervolgen we de weg naar het noorden. Één Wat (=tempel) mogen we beslist niet overslaan: het witte tempelcomplex van ............ En inderdaad is dit een 'must see'. Tempels, pagodes, beelden, buddhas, draken, wachters, olifanten...alles in mooie kleuren en mega groot. De belletjes aan de blauwe daken rinkelen. We kijken onze ogen uit. En op de achtergrond een berg-decor. Helaas moeten we weer verder; we willen voor het donker in ons resort zijn. Daar wacht ons zwembad, restaurant en een hele mooie kamer. Jammer dat we morgenvroeg weer verder moeten, want hier zou je het best een weekje kunnen uithouden (glimlach).

• 02 Februari 2016 - 22:40

Loeki:

Wauw Marcel, klinkt goed en ziet er goed uit!!! Heel veel plezier nog daar. Dikke knuffel

• 02 Februari 2016 - 23:59

Narda:

Oh ik krijg toch weer zoveel zin om zo'n reis te maken, je schrijft zo beeldend en leuk!! Heerlijk, genieten, ga door!!! Veel plezier samen!!!!

• 03 Februari 2016 - 09:04

Frans Kreijen:

Hoi Angele en Marcel, alweer een mooi reisverslag van jullie, De geweldige ontvangst bij jullie kennissen waar de tijd is omgevlogen. Zoo te lezen kon je ook niet helemaal vertrouwen op de Tom Tom de zon is de beste richtlijn. jullie hebben nog een mooie terug reis gehad.
    Hier is het somber regenachtig weer en we zijn bang dat de carnaval dit jaar een beetje verregend.
    Vanavond gaan we naar het Madamme concour een carnavals revue opgezet door Marc Hermans en Joost Meijs, een beetje carnaval willen wij ook wel hebben .
    Sophie heeft nog veel pijn en ik heb nog veel therapie nodig.
    Veel liefs Sophie en Frans

• 03 Februari 2016 - 22:03

Elly:

Het is echt genieten he, doen jullie goed hoor. Ik krijg zelf ook zin om naar Thailand te gaan.