Dag 23. Verhuizing - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 23. Verhuizing - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 23. Verhuizing

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

31 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

23. Verhuizing: 3x op het brommertje heen en weer en we zitten in ons nieuwe huisje, heerlijk. Nu nog ff wat winkelen, want het huisje heeft niets. We kopen wat glazen, borden, bestek, touw voor de waslijn, wat eten en ook een broodrooster en een waterkoker. Kunnen we zelf een soepie maken, Koffie met toast in de ochtend, wat wil een mens nog meer. Of we nog wat gaan bekijken vandaag, vraag ik. Ja, het strand. Tja, dat is op 10 passen lopen. Lekker lezen op het strand (de dinsdag is voorbij, van NF) en ik heb gelijk een verbrande buik! Ook in de schaduw verbrand je hier snel. 's Middags gaan we een ticket boeken naar Surat Thani, voor zondag. Boot en bus naar het vliegveld. Waar we willen dat we worden opgehaald? Wat een service. Nog ff langs de duikschool. Ja, morgen varen ze weer. Eindelijk! Of we mee willen? Tuurlijk!!! Angèle moet nog ff de knopen oefenen, voor als ze morgen de boei moet gaan uitzetten. Ikzelf moet dat ook nog maar eens ff oefenen, haha. Maar daar heb ik natuurlijk een Divemaster voor....geintje! Vanavond nog over de lokale markt, dat is elke vrijdagavond. Inmiddels is dat mijn vierde keer alweer, maar ik ben nog niet helemaal tot achteren door gelopen. Tja, en daar hebben ze lekker geroosterde torren, sprinkhanen en andere insecten. We gruwelen beide wanneer we iemand verlekkerd een bestelling zien doen. Ja, ieder het zijne. Genoeg van de markt en we lopen over de grote weg terug naar huis. En nu zit ik op de veranda dit verslag te schrijven. De krekels tjirpen, de gekko roept zijn eigen naam en op de achtergrond de branding van de zee. Mijn glimlach is enorm.

• 31 Januari 2016 - 10:02

Frans Kreijen:

Wat een verhuizing , was er wel een tafel bed en stoel, of hebben jullie dat ook moeten halen.
    Desalniettemin het is een fijn onderkomen niet ver van het strand.
    Dus de markt heb je ook goed bekeken, volgens Bart zijn die insecten best wel te eten, mij lijkt dat ook niet zo prettig.
    Het is wel eens heerlijk om even aan het strand te liggen en een mooi boek te lezen., maar dan zonder je te verbranden., heb je daar veel last van, smeer je maar goed in
    Groeten Sophie en Frans

• 31 Januari 2016 - 20:04

Anneke:

Hi divers, wat een genot, wat relaxed, wat een plezier, wat een big smile, en dat in het land van de glimlach !!! Heerlijk om vanuit het natte grijze niet koude Nederland zo mee te kunnen genieten.
    Het is wel een lege yoga plek hoor om dat blonde paardenstaartje te missen in het hoekje van de zaal. Niet belangrijk geniet beiden en tot horens. Liefs Anneke & Egbert.