Dag 15. Fundivers on Koh Tao - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 15. Fundivers on Koh Tao - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 15. Fundivers on Koh Tao

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

21 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

15. Vandaag krijg ik twee Hongaarse OW duikers mee (are you hungry?). Ze lachen. Ze hebben totaal 4 duiken gedaan (tijdens hun opleiding dus) en ze duiken nu voor het eerst in Thailand. We gaan naar Mango Bay; daar duik ik ook voor het eerst. Ik besluit om vanaf het strand te starten, want ze hebben beide hun eigen uitrusting en die komt zo uit de verpakking: gloednieuw. Ze zijn dus nog niet aan hun spullen gewend, dat is zeker. Ook weten ze niet hoeveel gewicht ze nodig hebben. Ze hebben beide een 5 mm longsuit, best warm, want ik trek mijn 3 mm longsuit pas op het laatste moment aan. Ik doe eerst een paar oefeningen met ze; ademautomaten terugvinden, masker klaren...beter nu, dan dat ze op diepte in de problemen komen. Verder besluit ik om niet dieper dan 12 m te gaan. Ze vinden alles oke. We starten de duik enne.....daar issie weer, Mr Triggerfish. Een joekel deze keer, zeker wel 70 cm! Hij is gelukkig niet in ons geïnteresseerd. Yuri wil hem wat dichterbij bekijken, maar dat mag niet van mij. Ik heb laatst gezien hoe fel ze kunnen zijn en daar heb ik ff geen zin in. We duiken verder en ik laat ze vanalles zien. Boven ons zwemt we hele grote Crocodile Needlefish, prachtig. Een poetsvis neemt de vrijheid om mijn oor schoon te eten. Greorgry moet lachen.
Grote sponzen staan tussen de losse rotswanden. Ze snappen mijn teken wanneer ik over mijn arm een poetsende beweging maak. Ik vraag hoeveel lucht ze hebben. Gyuri duidt 60 bar aan. Ik schrik me een hoedje en ga het controleren. Hij heeft nog 110 bar, maar had ff het teken honderd en vijftig verwisseld. Kan gebeuren. Ook de tweede duik (Japanese Garden, ook nog nooit geweest) is weer heerlijk. We zwemmen langs een lange grot. Volgens Steve wel leuk voor mijn gasten, maar dat durf ik echt niet aan met ze. Ze merken het nog niet eens dat het een doorgankelijke grot is. Op de boot vertellen ze me dat ze een super duik hadden. Mijn dag is bijna goed. Nu nog mijn liefje afhalen van het vliegveld. Dan is mijn dag perfect.

  • 21 Januari 2016 - 15:46

    Narda:

    Nou Marcel dan is je dag nu super want ik weet dat je Angelfish is aangekomen!!! Eerst lekker landen Angèle!! En wij de autoruiten maar krabben, veel plezier samen!!!

  • 21 Januari 2016 - 16:17

    Angela :

    Ja jij hebt weer een super dag gehad

  • 21 Januari 2016 - 17:29

    Bart:

    Leuk weer en ga ervan genieten met je liefje :-)

  • 21 Januari 2016 - 22:16

    Ans En Jo Houben:

    Angele en Marcel wij wensen jullie samen een mooie en enerverende tijd in Thailand.
    Dat het een reis en samenzijn onvergetelijk wordt.
    Veel groeten en liefs,
    Ans en Jo

  • 22 Januari 2016 - 10:04

    Frans Kreijen:

    Nou Marcel , je geeft professioneel duik les en dan nog aan Hongaren, zoals ik het lees heb je er echt plezier in. Straks als Angele erbij is zal het zeker nog leuker zijn, doe haar de groeten, en maak beiden er een mooie tijd van. Sophie en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 144341

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: