Dag 13. Pool (again) - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 13. Pool (again) - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 13. Pool (again)

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

19 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

13. Gisterenavond kreeg ik een belletje van TDA (ik heb nl een Thais telefoonnummer). Of ik een cursus mee wilde draaien? Zeker! Dus vanochtend stond ik om 8:50 uur voor de duikschool (uitgeslapen dus). We gaan een Scuba-divers cursus doen met 4 Australiërs. De ochtend is voor theorie, de middag zwembad. De volgende dag gaan we dan naar Koh Tao voor een max 12m diepe duik (2 duiken dus). Eigenlijk is dit een halve Open Water cursus. De theorie wordt gedaan ahv video lessen, vragen via de laatste PADI presentatie (soort powerpoint) en daarna een quiz! Er moeten veel papieren worden ingevuld, echt Amerikaans natuurlijk, elke verantwoordelijkheid uitsluiten, maar zo doen we het in Nederland ook. Ik kijk hoe Steve lesgeeft. Oeps, dat is best wel lastig. Snel tempo, alles in het Engels, een systeem dat ik niet gewend ben. Hmm, weet niet of mij dat ooit gaat lukken. De conversatie lukt me verder wel aardig; ik kan zelfs grapjes maken in het Engels. De poolsessie duurt lang, we zijn tot half zes bezig. Morgen gaan we echter weer lekker duiken en ik mag hier en daar assisteren. Fijn dat ik rustig kan wennen, hier. Het is toch wel heel anders, een paar uurtjes in de week, of de hele dag doorgaan. Morgen wordt dan mijn 7e duikdag achter elkaar.
Heb ik al wat verteld over het verkeer hier? Je rijd in 50km het hele eiland rond via de ringweg. Er lopen ook twee wegen dwars door her eiland. Iedereen rijdt gemiddeld 50, dus het is één rustige stroom van verkeer. Tijdens spitsuur werken de stoplichten. Op het hele eiland zijn er drie!!! Hoewel het dan rete druk is, wordt er nauwelijks getoeterd. Als je moet invoegen, of de weg moet oversteken, geef je richting aan en laat iedereen je ertussen. Iedereen houdt rekening met elkaar en wacht geduldig. Ik heb in die twee weken nog GEEN boze blik gezien, geweldig. Soms rijden mensen een klein stukje tegen het verkeer in. Iedereen geeft ze dan de ruimte; heel fijn, want het gebeurt jou ook wel eens dat je een klein stukkie terug moet. Kunnen we bij ons nog wat van leren, dus. Op één plek op het eiland wordt elke dag gecontroleerd. De helmloze brommers worden eruit gepikt en betalen 400 bath boete (10 euro). De Thai moeten ook betalen, waarschijnlijk minder. De helft rijdt hier zonder helm. Het grappige is dat alléén de bestuurder een helm moet dragen. Vrouw en kind, die als bijzitter meegaan, hoeven dat niet. Ik glimlach weer als ik aan het Amsterdamse verkeer denk.

  • 19 Januari 2016 - 19:00

    Narda:

    Heerlijk Marcel, zo kennen we je weer, duiken, duiken, duiken!! Ter info: hier wordt de 1e marathon op natuurijs gereden in Haaksbergen!!!

  • 19 Januari 2016 - 20:43

    Mike:

    Ha die Marcel,
    Dat klink geweldig.
    Niet alleen dat duiken en wat daar allemaal rondscharrelt maar ook wat er op het droge beweegt.
    Zo maak je nog eens wat mee.

    Hier zitten ze aan de antigrippine met een grootverpakking papieren zakdoekjes er naast.

    Lekker blijven duiken genieten en schrijven want ik lees je avonturen graag mee!!

  • 20 Januari 2016 - 03:30

    Frans Kreijen:

    Hoi Marcel weer een heerlijke dag gehad niet alleen met duiken maar ook theorie. Wat rijden de mensen daar rustig op dat ën land dat is wat anders als .marcel werd een leuk verslag .duik ze groetjes Sophie en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 144375

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: