Dag 10: zwembadduik - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 10: zwembadduik - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 10: zwembadduik

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

16 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

10. Dit wordt een saai verhaal voor niet-duikers. Vandaag de hele dag in het zwembad van The Dive Academy, de school waarmee ik vanuit Nederland al contact had. Ik maak kennis met Beth, een 21 jarige uit Liverpool en Luca, een 40 jarige uit Rome. Zijn doen hun IDC en hebben over 2 dagen instructeursexamen. Er hangt dus een stressvol sfeertje. Ik herken het gelijk, want dat had ik een half jaar geleden ook. Ik voel erg met ze mee. We doen oefeningen: ik mag het voordoen...lekker zeg, stop, haal adem, denk na, ...tuurlijk weet ik het weer. Leuk om de oefeningen weer te doen. Open Water, rescue, ze doen het net weer iets anders, heel leerzaam. Ik heb er bij de briefings spijt van dat mijn slates niet in het Engels zijn. Luca heeft het moeilijk, vergeet steeds dingen, Paul wordt wat ongeduldig. Ik sta erbij en kijk ernaar. Goh, wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben. Ik begin over mijn duikervaring van de afgelopen dagen, om de spanning te breken. Paul reageert een beertje gepikeerd. Goh, waarom ga je met een andere school duiken, vraagt hij. Omdat ik wil duiken en er bij jullie steeds geen plek op de boot is, dien ik hem van repliek. Oh, okay! De dag loopt ten einde en ik spreek met Paul af dat ik maandag met de boot meega, tenminste als er plek voor me is, zegt hij.
Ik glimlach...een antwoord dat ik hier geleerd heb en al heb weten te waarderen.
Morgen ga ik weer met de andere duikschool duiken. Van Craig krijg ik foto's ge-appt van gisteren onder water. Martin had die gemaakt. Echt cool: kijk maar!!

  • 16 Januari 2016 - 17:38

    Frans Kreijen:

    hoi Marcel, dat was even afzien daar had nu niets aan ik hoop dat je morgen meer geluk hebt. ren dat
    je kunt duiken .De foto's zijn prima Groetjes Sophie en Frans

  • 16 Januari 2016 - 18:22

    Narda:

    Saai verhaal hoor, oh ja ik ben een niet-duiker!!!!

  • 16 Januari 2016 - 19:58

    Leo:

    Ja hoor Boetie, dat is wel afzien bij die Thai. Ik merk dat je een nieuwe filosofische school aan het ontwikkelen bent: Epicurobuddhihumanisme. Beschouw mij als je eerste volgeling! Ontzettend leuk verhaal,trouwens, maar zorg dat het vanaf nu wat spannender wordt want dit begint saai te klinken :)

  • 18 Januari 2016 - 21:41

    Elly:

    Hey Marcel,
    Dat doe je goed daar in Thailand. Fijn dat we op deze manier lekker mee kunnen genieten van alles wat je daar meemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 144388

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: