Dag 3 (definitief) - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 3 (definitief) - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 3 (definitief)

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

10 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

3. Half acht, de wekker gaat. Ik knipper met mijn ogen en het is half tien. Ach, het is weekend. Bij het ontbijt spreek ik mijn buurman. Hij is een Hamburger en heet Mc... grapje. Hij is ook alleen op reis en we spreken voor morgen af. Mijn brommer wordt
afgeleverd (met een lege tank) en ik kan gaan toeren. Eens kijken of ik nog iets herken, want ik was hier zo'n 20 jaar geleden ook. De Big Buddha sla ik over. Ik tuf gelijk door naar Choeng Mon nadat ik voor maar liefst 3 euro mijn tank heb gevuld. De weg is (bijna) geheel geasfalteerd, iedereen rijdt als een dolle lijkt het...ff op mijn snelheidsmeter gekeken....ik rij zelf 30 km/h.....hahaha, maar het is mijn eerste dag, dus het mag. De meeste mensen rijden hier links, dus dat is ff wennen. Dat er ook brommers aan de andere kant rijden, ben ik wel gewend van Amsterdam. Ik kom door Chaweng, het Valkenburg van Koh Samui en ik meen iets te herkennen. Ja het geluid van mijn telefoon. Ik stop, stap af, helm af en neem op. Een dame spreekt luid en snel Thais. Ik hang op. Gelukkig (!) was het de duikschool niet. Ik wil nog ff het eiland verkennen. Door naar Lamai. Ik passeer een Thaise boxschool en besluit een kijkje te nemen. Ook hier ben ik van harte welkom. Alles is in de buitenlucht, wel overdekt, dus schaduw (mijn nek gloeit al). Een Engelse jongen krijgt privé les. Ik kijk geboeid hoe zij zich uitsloven. Laat mij maar straks in het water los. De Brit vertelt mij dat ik beslist op Koh Tao moet gaan duiken. Ik luister aandachtig naar zijn verhalen en zet hem nog op de foto. We nemen afscheid en ik tuf weg...ik weet geeneens zijn naam! Hin Ta en Hin Yai (opa en oma...waarom zouden die rotsen zo genoemd zijn?) laat ik links liggen en ik sla rechtsaf naar het hoogste punt van het eiland. Tijdens mijn maaltijd geniet ik van een fenomenaal uitzicht: regenwoud, palmen, rubberplantages, koffiestruiken en in de verte de zee. Door naar Nathon voor een prachtige sunset en helaas in het donker naar huis. Een drankje op het strand, mindfulness gedaan (Dankzij Jet) en na een strandwandeling weer in het hotel anderhalf uur skypen met mijn liefje.

  • 10 Januari 2016 - 11:39

    Hans En Ed:

    Hee meneer Blub, het is zondagmorgen, beetje genieten van weinig tot niets doen en tijd om jouw avonturen te lezen. Hoe herkenbaar en zo heerlijk om ook in gedachten terug in Thailand te zijn. Links rijden went snel en mooie goede wegen, dus zul je ook snel met Angele rond toeren. Mooi toch de Skype, bijzondere tijd leven wij toch. Ga het duikexperiment op Thaise manier aan met vleugje Hollandse discipline en je hebt een fantastische tijd. Wij duiken het huis in om te ordenen en ruimen, ik geloof dat wij meer verlangen naar jouw leven daar!!! Veel plezier Marcel. Xxxhexxx

  • 10 Januari 2016 - 11:42

    Bart:

    Hai Marsie,

    Leuk geschreven, ik blijf je wel volgen. Zal waarschijnlijk niet elke dag regeren. :-)

    Je oudste neef

  • 10 Januari 2016 - 11:52

    Rob:

    Zo te lezen gaat het goed. Het begin van mooie avonturen. Ben benieuwd naar het onderwater leven. Ik vind het mooi zoals je je alleen de draad daar gaat oppakken.
    Rij voorzichtig.

  • 10 Januari 2016 - 12:13

    Narda:

    Helemaal eens met het advies van die meneer, als het lukt ook echt een keer gaan duiken op Koh Tao!!!!!( impian divers en de groeten aan Robert) zet m op !!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 144343

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: