Proloog - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Proloog - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Proloog

Door: marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

29 Januari 2019 | Nederland, Almere Stad

Tja, het is weer winter in Kikkerland, soms sneeuw, soms ijs, maar meestal koude en nattigheid. Toch alweer drie keer een duik gemaakt, het water is 4 graden, maar ik geniet van mijn (gerepareerde en nu ECHT droge) droogpak. Toch kriebelt het weer om te gaan reizen; Indonesië is groot, dus genoeg te ontdekken. We concentreren ons deze keer op de Molukken. Liefst starten op de Banda eilanden; ik heb daar vorig jaar een boek over gelezen en historisch zijn we sterk verbonden met dit gebied. Maar daarover straks meer. Verder willen we Celebes verder ontdekken; vorig jaar hebben we enorm genoten van dit gebied en zijn we vaker zeer aangenaam verrast. We concentreren ons deze keer op de Tongean eilanden. Verder hebben we nog wat losse ideeen, maar we kijken wel hoeveel tijd we over hebben. De laatste jaren zijn we steeds meer het kleine leven onder water gaan waarderen; een cursus hier en daar, uren blijven hangen in kleine, bekende gebieden. Het motto "klein, maar fijn" is een rode draad geworden in onze duikactiviteiten. Nederlandse zeenaaktslakken immiterend tijdens een 'van Bragt' weekend, Muckdiving als het kan, zeebloemdieren als favoriet (in april weer een cursus hierover), kortom: macro is our (sea)life. Vandaar dat er natuurlijk een nieuwe onderwatercamera moest komen, mét lamp. En dit allemaal dankzij TUI (de insider weet nu hoe dit gefinancierd is), waarvoor nog dankdankdank. Nu maar hopen op schitterende plaatjes. Ik zie weer een cursus aankomen (onderwaterfotografie). Mijn Bahasa moet weer worden opgepoetst, dus mensen, 'buat dadamu basah' (maak je borst maar nat). We laten onze kids het huis bewaken (party time?), de vissen in onze vijver zijn wintervoer voor de reiger geweest, dus zonder zorgen op pad. Hopelijk hebben jullie ook een mooie maand februari in het verschiet. Wij gaan op stap. 'Better crazy than lazy', staat op mijn nieuwe running shirt. Vrijdag starten we. Gegroet allemaal en veel leesplezier.