Wachten - Reisverslag uit Bunta, Indonesië van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Wachten - Reisverslag uit Bunta, Indonesië van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Wachten

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

28 Februari 2019 | Indonesië, Bunta

Dag 26 en 27. Wachten. Drie dagen niets doen, wat een straf. Het gaat redelijk makkelijk, want ik kan niet veel. Onherroepelijk komt een gedicht van Michel van der Plas weer in herinnering:
Ik zit mij voor het vensterglas
onnoemlijk te vervelen.
Ik wou dat ik twee hondjes was,
dan kon ik samen spelen.
Angèle voorziet mij van papaya, mangostin en meloen en regelmatig wordt ik ‘uitgelaten’ voor een korte wandeling richting ontbijt, lunch of diner, die overigens niet erg gevarieerd zijn hier. Het glaasje sirsak vormt een aangename afwisseling op de vele slokken water en oploskoffie, want hoewel the Lonely Planet hoog opgeeft van de koffie-kwaliteit in dit hotel, krijgt het zwarte goedje nog niet eens een voldoende van ons. De bediening is allervriendelijkst, maar het duurt toch bijna een uur voordat het bordje mie goreng verschijnt. Gelukkig heb ik Candy Crush kunnen downloaden, maar na 250 levels wordt het toch ietwat saai. Lezen gaat slecht; ik kan me maar slecht concentreren en de letters dansen in het rond. Zelfs het brilletje biedt geen soulaas. Ineens ontdek ik dat ‘Netflix’ werkt, dolgelukkig begin ik aan een aflevering, maar dan loopt alles weer vast. Mindfullnes helpt me weer focussen...nog één dagje, en dan nóg een, en dan.... Hopelijk zijn mijn bloeduitslagen weer op peil, dan hoef ik niet onder medische begeleiding naar huis. We wachten en wachten. Ondertussen regent het hier flink, maar dat maakt ons helemaal niets uit. Gelukkig worden de tintelingen in tong en wang stukken minder en ook het dode gevoel in mijn pink neemt af. Ook merk ik dat de kracht in mijn rechter arm weer terugkomt, allemaal goede tekenen. Wat een muggeprik toch kan veroorzaken. Ik kijk al uit naar een duikvakantie in IJsland, het enige land ter wereld zonder muggen. Een Ping op mijn telefoon vertelt dat Ajax met 3-0 revanche heeft genomen op die club die derde staat. Straks lekker naar de finale in de havenstad, een mooi vooruitzicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bunta

Molukken/Celebes

Korte rondreis in deze gebieden

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2019

Home sweet home

01 Maart 2019

We have a go

28 Februari 2019

Wachten

26 Februari 2019

Diagnose: Dengue

25 Februari 2019

Nog steeds ziek
Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 144254

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: