Día veintiséis. Revolver de San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Día veintiséis. Revolver de San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Día veintiséis. Revolver de San José

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

02 April 2017 | Costa Rica, San José

Día veintiséis. Revolver de San José
Om kwart voor zeven staan we klaar, maar Lucía heeft nog een voetenbadje voor Angèle gemaakt. De minuten aftellend, er gaan maar 2 boten per dag, 'geniet' ze van het mangobladerenbadje, tegen van alles. Om vijf over zeven springen we in haar 4-wheel car. We zijn ruim op tijd, CR-time. De kapitein begroet ons al. We nemen hartelijk afscheid van Lucía en dit prachtige schiereiland...hiér zou ik graag nog eens terug willen komen, net als op Ometepe (Nicaragua). De boottocht is wederom schitterend, een kwartiertje over zee en dan duiken we de rivier op, omgeven door uitgestrekte mangrovebossen. Ik tuur of ik kaaimannen zie, maar helaas. In Sierpe aangekomen, nemen we een groepstaxi naar Palmar-norte. Vandaar op de bus naar San José, maar niet via de kustroute. We kiezen voor de Cierro, dwars door de bergen en dwars door het Parque Nacional de Quetzales. Misschien zien we deze schuwe nationale vogel (van Guatemala) nog. De omgeving is groen, groen, groen. Prachtige bergen, heuvels, kleine dorpjes, apen in de bomen, fraai gekleurde vogels (helaas geen Quetzal). Af en toe komt een groene of blauwe vlinder voorbij vliegen. Toen we wegreden was het 34*C, hierboven in de bergen is het 12*C. Gelukkig is de bus airco, dus blijft de temperatuur aangenaam. Deze luxe hebben we de hele vakantie nog niet gehad, haha.
Om 17:00 komen we aan in San José, ja, ook hier hadden we één uur file. We lopen, taxi, taxi, no gracias, naar ons hostel. Dat hadden we 4 weken geleden ontdekt. Het ligt direct naast de spoorlijn, die hier over straat loopt. Toeeeeeeeeeet, daar komt de trein aandenderen, midden over de staat. Niks slagbomen of waarschuwingslichten; gewoon toeeeeeeeeet toooooooooeeeeeeeeet! Ik hoop dat ze s nachts niet meer rijden; we moeten er sowieso al vroeg uit (4:30 uur). We eten in ons hostel Shakiri, tevens vegetarisch restaurant. Heerlijk (weten we van vorige keer). Ik bestel een biertje erbij. Perdón señor, no cerveza, sólo saludables (gezond). Helaas geen laatste Imperial voor mij. Dan maar een Guanaba, dat is één van mijn favoriete drankjes geworden.
Na het eten douchen en naar bed. Geen ventilator op de kamer, maar dat is geen probleem, we vallen als een blok in slaap.
De volgende dag vliegen naar Toronto, dan door naar Amsterdam en dan Ajax-Feijenoord. Ik heb er zin in. Maar wát een schitterende vakantie hebben we weer gehad. Gracias Nicaragua. Gracias Costa Rica. Hasta luego!

• 02 April 2017 - 01:49

Marcel Wals:

Ik hoop dat iedereen genoten heeft van mijn dagelijks verslagje. Ikzelf vond het leuk om te doen, makkelijk als tekst straks voor een fotoboek, want je vergeet zó snel! Iedereen die gereageerd heeft, hartelijk dank. Leuk om jullie enthousiaste commentaar te lezen. Ik kom graagbweer terug naar Nederland en hoop jullie allemaal weer gezond en wel aan te treffen. Hasta mañana, amigos

• 02 April 2017 - 08:01

Hans En Ed :

Lieve genieters,
    Dank voor de fijne verslagen, het was heerlijk om mee te reizen. Volgens ons landen om te begieten. Vooral de laatste tocht door binnenland trekt ons aan. Is het druk met vrachtverkeer onderweg en auto's? We gaan het uitgebreid horen. Voor nu de laatste loodjes en welkom thuis. Ajax-Feijenoord - hopelijk een sportieve wedstrijd!!! ❤groet

• 02 April 2017 - 09:25

Rob:

Goeie reis en veilig weer thuis.

• 02 April 2017 - 14:20

Elly:

Wat heb je ons weer heerlijk laten meegenieten van al jullie belevenissen, geweldig. En wat een prachtige trips hebben jullie gemaakt. Het is goed te merken dat jullie ervaren reizigers zijn. Welkom thuis en geniet van Ajax- Feijenoord.

• 03 April 2017 - 18:40

Frans:

Deze laatste mooie vermoeiende reis gehad. Hopelijk op t u jd in Amsterdam om Ajax Feijenoord te zien . Zij speelden subliem.Wij hebben niet alle verslagen beantwoord maar ook niet alle maal gelezen maar wat ik gelezen heb was mooi
    veel liefs Sophie en Frans

• 03 April 2017 - 18:40