Dag 17. Easy Diving - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 17. Easy Diving - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 17. Easy Diving

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

23 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

17. Het is 6:15 uur en de wekker herinnert ons aan onze werkdag: duiken! Samen op de brommer en dan nog achterop de grote duiktas; we zijn net een Thaise familie. Om 7:00 zijn we bij de duikschool en worden we koeltjes welkom geheten. Iedereen is nog wat slaperig. Ach, het zijn tenslotte ook Easy Divers (= naam vd duikschool). Ik mag met Günther (Oostenrijk) en Paul (Schot) mee; beide instructeurs. We begeleiden 5 Ierse DSD-ers. Deze mensen hebben dus nog nooit gedoken en gaan nu voor het eerst vanaf de boot het water in. Er worden twee boeien uitgezet en op 2m diepte mogen ze, terwijl ze worden vastgehouden, hun skills doen. Dat lukt bij 4. Dan grijpen we ze bij de tank en maken een toer. Het is een hels klus, want mijn gast wil steeds maar omhoog zwemmen. Ook heeft ze veel moeite met klaren. Uiteindelijk kunnen we dan toch een toertje maken en heeft ze dan toch een mooie duik gehad. De oorpijn blijft echter, zodat ze de 2e duik niet meer meegaat. Angèle is met Kai (Duitsland) en twee fundivers mee (Honkong en Frankrijk). Onderweg hebben we ff naar elkaar gezwaaid.
De 2e duik deden we bij Koh Pan Gnan. Zicht: minder dan 1 meter!!! Verschrikkelijk.
Ik besloot met mijn gast om wat achtjes te gaan zwemmen, pakte mijn lamp en knielde af en toe bij een stuk rots om te kijken wat er leefde. Je moest echt met je lamp ergens op schijnen, anders zag je noppes. We zagen dus zodoende: een inktvis, vele soorten vis, zeekomkommers, hele mooie slakjes, kokerwormen die er uitzien als geveerde parapluutjes, krabgarnaal, anemoon met clownvis etc. We hebben de diverse soorten koraal eens heel goed bekeken. Na 46 min kwamen we boven, als allerlaatsten. Iedereen was al omgekleed en wel. Mijn gast, Allen, was super enthousiast en ik ook.
Aan het eind vd dag belde ik Marita (boss) hoe we het gevonden hadden. Ze had al alles gehoord. Of we morgen weer meewillen naar het Ang Thong National Marine Park. Sicherlich! Ik glimlach en Angèle doet mee.

  • 23 Januari 2016 - 15:56

    Narda:

    Volgens mij zijn jullie bofkonten, heerlijk. Wat fijn dat jullie zo gewaardeerd worden!! Veel plezier maar weer morgen, nieuwe duikplek, nieuwe kansen!!!

  • 23 Januari 2016 - 16:01

    Frans Kreijen:

    Jut en Jul een mooie dag gehad en weer fijn kunnen duiken jammer dat er weinig zicht was maar door een scherpe lamp hebben jullie toch veel gezien.
    Ik zou graag eens een foto willen zien met jullie beiden op de brommer zijn jullie dan geen gevaar op de weg. wij wensen jullie nog veel duikplezier.
    Sophie gaat het ook langzaam beter mee.

  • 23 Januari 2016 - 16:09

    Marsieblub:

    Vergeten te vermelden dat ik dus 2 DSD's op mijn naam heb gezet vandaag!
    Fijn dat het wat beter gaat met Sophie! Frans, heb je mijn felicitaties nog gezin op je app?

  • 24 Januari 2016 - 13:10

    Angela :

    Ja prachtig jullie avontuur !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 144209

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: