1. Ons avontuur begint - Reisverslag uit Malosa, Malawi van Marcel Wals - WaarBenJij.nu 1. Ons avontuur begint - Reisverslag uit Malosa, Malawi van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

1. Ons avontuur begint

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

12 Juli 2016 | Malawi, Malosa

1. Ons avontuur begint. Rond 17:00 zijn we op Schiphol en 23 uur later landen we dan in Blantyre aan, met tussenstops in Frankfurt (Duitsland), Addis Abeba (Ethiopië) en Lilwonge (Malawi). Nog ff een visum regelen, geen probleem, en dan de koffers verzamelen, wel een probleem. Mijn koffer was er niet. Niemand die zich druk maakt, ik ook niet,...kom morgen maar terug en dan komt ie wel met de volgende vlucht (als god het wil). Dus ff geen klimspullen, geen duikspullen, geen kleren/schoenen...hmm. Tja, ik was al blij dat het geen koffer van de dames was...haha. Mooi, de taxi stond klaar en alle koffers in één auto, wij in de tweede. Tussenstop bij de bank, pinnen, want je weet nooit wanneer dat weer kan, en door naar de telefoonwinkels voor een sim kaart en een internetbundel, want anders kan ik dit verslag nooit plaatsen. In het ziekenhuis is namelijk geen internet, in ons huis ook niet en eigenlijk in de hele omgeving niet, dus enige connectie is wel handig. Allemaal een simkaart en dan kunnen we onderling communiceren. Pien wilde er geen....Pien, die normaal 24/7 op internet zit...kunnen jullie dit geloven? Ik niet. Dan de supermarkt bezoeken voor de meest noodzakelijke dingen, zoals water! En eindelijk, na een rit van anderhalf uur in het donker komen we aan in Malosa, St. Lukes Hospital. Nog ff de sleutel halen bij Claire, een co assistent....daar komt ze al aanlopen met nog twee andere co assistenten, die er ook net een week zijn. Claire is er al lang (7 weken) en wil ons morgen wel rondleiden. Dus om half 8 bij de overdracht...we hebben er zin in. We lopen samen ff door het huis, plek zat. Claire heeft voor een maaltijd voor ons gezorgd, we hoeven het maar op te warmen. Hmmm, heerlijk....we gaan het hier heel leuk vinden. Tot morgen.

• 13 Juli 2016 - 09:02

Frans:

Eindelijk na een lange reis, met verschillende overstap plaatsen, op de plaats van bestemming aangekomen. Hopelijk komt morgen jouw koffer. Veel liefs Sophie en Frans

• 13 Juli 2016 - 14:30

Angela :

Hallo fijn dat jullie op de plaats van bestemming zijn.
    Heel veel reis en werk plezier !!
    Groetjes x

• 13 Juli 2016 - 14:39

Louis Speijers:

Goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen ondank dat je koffer niet is meegekomen. Wens een prachtig verblijf toe.
    Groeten Louis en Marijke Speijers

• 13 Juli 2016 - 15:03

Rob:

Ha familie, weer een heel verhaal. Veel plezier en doe de goede dingen.

• 13 Juli 2016 - 17:57

Hans En Ed:

Yes, de eerste stappen zijn gezet.
    Fijne tijd daar en we verheugen ons op de verhalen.
    Ed is thuis - eerste wandeling gemaakt!!!
    De bikkel

• 13 Juli 2016 - 19:56

Maranda:

Goed om te horen dat jullie goed aangekomen zijn.
    Geniet allemaal van deze mooie reis.
    Liefs.