3. Día tres. Naar de Península ne Nicoya - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Marcel Wals - WaarBenJij.nu 3. Día tres. Naar de Península ne Nicoya - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

3. Día tres. Naar de Península ne Nicoya

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

10 Maart 2017 | Costa Rica, Liberia

Día tres. Naar de Península de Nicoya
Om half zeven eruit en jawel, wederom bericht van de makelaar. Gromgrom. Snel aan het ontbijt, want we moeten op tijd weg. De kokkin komt binnenlopen als we al zelf toast en koffie hebben gemaakt en naar binnen gepropt. Ze stáát erop dat we nog een, door haar gebakken, huevo (ei) eten. Dan staat de taxi er al om ons naar het busstation te brengen. Ik probeer mijn Spaans weer uit. We komen uit Holland en we gaan naar Playa Coco. Aya, daar woont zijn broer. Voor ik het weet, heb ik zijn schoonzus aan de telefoon. Ja, ze verhuurt huisjes. Ja, aan het strand. Ja, ik kan gerust komen kijken. Ik beloof niets, want ik heb al halve afspraken met de duikschool aldaar gemaakt. No problemas! We zijn bij het busstation aangekomen. De taxichauffeur wil geen geld. Heel aardig, maar ik sta erop te betalen. Dos miles cólones. Voor die €3,50 hadden we niet willen lopen met volle bepakking op de vroege ochtend. We kopen een kaartje en hebben nog tijd zat voor een kopje koffie, zegt de buschauffeur. Buena idea. We slurpen op ons gemakkie de gloeiendhete koffie naar binnen en stappen de bus in. Cincos horas y media, zegt de chauffeur. De bus is airco, heerlijk. We genieten van het uitzicht: heuvelachtig, best nog wel groen in dit droge jaargetijde. Veel bijen nesten in de bomen. Veel hutjes. De bus is voor een kwart gevuld. Na twee uur stoppen we; veinte minutos. Ik bestel een soort smootie: naranja y guanábana. Heerlijk! Na 5 uur zijn we er.. Bij de duikschool maken we kennis met Brenda en Martin. Beide PADI course directors en al twaalf jaar eigenaar van Rich Coast Diving. We spreken af om twee dagen te gaan duiken. Behoorlijk prijzig, maar ja, we hoeven dan ook niets te doen. Bijna niets, want we moeten wel nog eerst de uitrusting passen. Buiten is het 34*C. Pfffffff. Vermoeiend, die vakantie.

  • 10 Maart 2017 - 07:20

    Narda:

    Heerlijk voor jullie, ik geniet een beetje mee zo!

  • 10 Maart 2017 - 19:14

    Elly:

    Heerlijk dat je ons weer zo laat meegenieten van jullie belevenissen. Heel veel plezier samen!

  • 10 Maart 2017 - 19:47

    Maranda:

    Lieve Angèle en Marcel,
    Geniet met volle teugen van deze mooie reis.
    Dikke knuffel van ons.

  • 11 Maart 2017 - 01:30

    Rob:

    Plezier, morgen verlaten we Curacaou en gaan de kou in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 143659

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: