55. Laatste keer Koh Tao - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu 55. Laatste keer Koh Tao - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

55. Laatste keer Koh Tao

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

01 Maart 2016 | Thailand, Ko Samui

55. Cool, geen werk voor me vandaag, dus drie funduiken. We doen Big Easy: varen eerst naar Southwest Pinnacle, dan Shark Island en tot slot Sail Rock. Ik besluit met Günther mee te gaan, hij is de meest ervaren man en kent de plekken het best. Op de heenweg spelen we een potje schaak. Hij is goed, maar gaar toch 'mat'. Onze gasten zijn Pedro (S), Carsten (D) en Sandra (CH). Günther komt uit Oostenrijk dus met mij erbij is het een internationaal gezelschap. Het zicht valt mee; 3-5 meter, maar de duikplek zelf is niet heel interessant. Bij de tweede plek is het zicht beter: 5-10 meter. Mooie plek. Pedro kan niet goed trimmen, stoot bijna een 2,5m breed tafelkoraal kapot. Ik kan nog nèt zijn vin wegtrekken. Tja, hij kijkt mij verbaasd aan. Glimlach. Dat krijg je als je met een camera rondzwemt als Open Water...zou verboden moeten worden. De derde duik: zicht 1-2 meter, maar weer grote groepen vissen. De mannen liggen bijna allemaal te slapen op de terugweg. Het is pikdonker als we aankomen. Uiteindelijke werkdag is 14 uur, maar ik heb weer genoten. Morgen vrij? Wie weet.
Snel naar mijn lievelingsrestaurant, waar ik hartelijk wordt begroet. De Massaman-curry is weer hemels, net wat je nodig hebt na zo'n lange dag werken. Morgen ben ik weer vrij. Daar ga ik van genieten. Morgenavond geef ik de mannen een rondje in Chaweng, samen met Peter. Dan is ook pay-day...het geld moet dan op, haha. Op de boot nog Mindfulness gedaan, zeer relaxt. Die 'cursus' is bijna af; maar ik ga er zeker (dagelijks) mee door. De ademhalingstechnieken gebruik ik ook onder water, grappig hè. Het lijkt wel of alles samenvalt hier. :-)

  • 02 Maart 2016 - 10:28

    Sophiie Kreijen:

    hoi Marcel, we hebben weer een paar leuke verslagen gelezen en hopen dat de laatste week nog goed gaat we denken dat je deze reis zeer zeker zult missen. we logeren momenteel bij Loeki en Marlijn, is een leuk huis waar zij wonen. Loeki en Jos hadden ons opgehaald want wij kunnen dat lange stuk niet rijden. Gisteren zijn wij naar Amsterdam geweest naar het Rijksmuseum, en daarna hebben wij in Harderwijk heerlijke tapas gegeten, Ank heeft op haar verjaardag getrakteerd. Het weer is hier zeer slecht alleen maar ragen en af en toe droog. Veel liefs Sophie en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 144194

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: