51. Start met het volkslied - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu 51. Start met het volkslied - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

51. Start met het volkslied

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

26 Februari 2016 | Thailand, Ko Samui

51. Volkslied. Tegenover mijn huis is een school. Elke ochtend, om 8:00 uur, wordt daar gezamenlijk het volkslied gezongen. Een krasse kraai zingt via de luidsprekers voor, keihard. Meestal hoor ik het niet, want tegen die tijd ben ik allang vertrokken, maar vandaag kon ik uitslapen tot 7:15, dus om precies 8:00 uur stond ik met mijn brommer, klaar om te vertrekken, toen mevrouw kraai begon. Ineens stapte er een politieagent de weg op en hield al het verkeer tegen, druk op zijn fluitje blazend. Vervolgens ging hij in de houding staan, gezicht naar de vlag gericht en saluerend. Volgens mij werden alle coupletten gezongen, zo lang duurde het. Gelukkig maar dat het niet het Wilhelmus was, met zijn twaalf coupletten. Na de laatste toon blies de agent nogmaals op zijn fluitje en loste de file weer langzaam op. Sawadee krap (goede morgen).
Drie fikse regenbuien vannacht en een vervelende mug om mijn oor, maar toch voel ik me goed uitgerust. Ik tuf naar Lamai, waar ik vandaag de theorie ga geven voor de open water cursus. Natuurlijk ben ik er veel te vroeg, maar eigenlijk precies op tijd, want op het moment dat ik mijn brommer parkeer, draait er iemand boven in de lucht de waterkraan open en een enorm pak water klettert op de straten. Twee minuten later zie je dan de meeste brommerrijders met gele plastic hoesjes verder tuffen, heel praktisch.
Linus, mijn student komt om half tien aan. Ik geef een introductie en start de eerste video presentatie; hij moet er vijf vandaag. Tijdens elke presentatie een vragenlijst, dan eventuele vragen doorspreken, dan een quiz en tenslotte nog uitleg over de recreational dive planner. Dan het final exam. Hij ziet er slaperig uit, is zeker stappen geweest, gisteren. Zie foto. Na de derde presentatie gaan we lunchen. Om vier uur zijn we klaar. Tussendoor klets ik veel met Apinya, een vrolijke, knappe Thaise dame van mijn leeftijd. Zij staat in de winkel; haar man, een aardige Duitser komt af en toe, tussen het zakendoen door, even langs. Ik laat haar een topdropje proeven. Haar gezicht is veelzeggend. Ik geef Linus er ook een. Hij vind het lekker. Ik schenk hem meteen het hele rolletje, want ik probeer hier niet te snoepen en dat lukt heel aardig....op de toetjes na dan. Andy, de manager van de locatie Lamai (Easy divers zit op drie locaties; dit is de leslocatie), maakt me intussen verder wegwijs hier. Vanwege het slechte weer is bijna iedereen vrij vandaag en opvallend is dat zeker 3 mensen langskomen, voor de gezelligheid. Ik begin me hier steeds meer thuis te voelen, gezellig kletsen, kopje koffie of thee, relaxt en easy. Het zijn tenslotte allemaal Easy Divers, ze zien er vaak wat ruig uit met hun tattoos en hun woordgebruik (veel f'cking this and that), maar ze hebben allemaal een klein hartje. I love them.

  • 26 Februari 2016 - 12:29

    Angele:

    Hahahahaha dat is grappig, die krasse knar heb ik ook een paar keer gehoord maar ik dacht steeds dat ze al vroeg karaoke les kregen op school omdat ze daar allemaal zo dol op zijn. ;);)

  • 26 Februari 2016 - 12:53

    Marsieblub:

    Vanavond weer in mijn favoriete restaurant, aan een drukke weg, veel herrie, maar het eten is hemels. Ik ga de kok (zie foto gisteren, of was het eergisteren) een huwelijksaanzoek doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 143657

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: