Naar huis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

08 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

31. Helaas is onze rondreis alweer voorbij. Vandaag vliegen we terug naar Koh Samui in verschillende etappes. Eerste taxi naar vliegveld Chiang Mai. Dan een vlucht naar Bangkok. Aldaar doen we een bakkie bij Starbucks Café en nemen we de volgende vlucht naar Suratani. Dan een bus naar Don Sak, de Ferry naar Ban Nathon en dan nog een taxi naar Bophut. Dan nog een klein stukkie lopen en we zijn weer thuis. Grappig trouwens dat twee aparte vluchten 50 euro goedkoper zijn pp dan een vlucht met tussenstop. Al met al zijn we nog 12 uur onderweg. Bij aankomst bellen we gelijk met duikschool, maar onze vrees wordt bevestigd: morgen geen boot, dus niet duiken. We hadden het al op de overvolle Ferry gemerkt. Bij instappen kreeg iedereen een 'sick bag'...geen goed voorteken. De golven waren aardig en het was een soort lunapark-aktie om op de boot te komen... En inderdaad was het wachten op de eerste die zeeziek werd. Mensen zaten overal, op de grond, op de trappen, alle stoelen binnen en buiten bezet, kinderen op schoot, echt een gezellige overtocht en al helemaal toen het ook nog begon te regenen. Tja, reizen blijft avontuurlijk. Thuiskomen is ook altijd fijn, zeker in ons strandhuisje op Koh Samui!

• 08 Februari 2016 - 10:05

Frans Kreijen:

Weer een lange terug reis gehad en een avontuurlijke tocht op de boot