Dag 25+26 Naar en in Chiang Mai - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 25+26 Naar en in Chiang Mai - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 25+26 Naar en in Chiang Mai

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

02 Februari 2016 | Thailand, Ko Samui

25. Naar Chiang Mai. We worden opgepikt voor ons huisje en naar de pier gebracht, vervolgens 2 uur op de boot, dan 2 uur in de bus, dan nog 2 uur in het vliegtuig en tenslotte 15 min. In een taxi....we zijn midden in Chiang Mai. Als we te voet de stad ingaan, het is dan inmiddels 18:00 uur, is onze eerste indruk: vies, arm, donker en oud.
Maar ineens zien we een schitterende tempel, en nog een, en nóg een en lopen we een enorm grote en drukke straatmarkt op. Heerlijke eetkraampjes met bijv. Verse mango met kleefrijst, soort seroendeng erover.....mmmmmm! We lopen een stuk over deze markt. Er wordt veel handgemaakt kunstwerk verkocht, kleding, schoenen, sieraden, speelgoed, schilderwerk...allemaal in vrolijke kleuren. De ene na de andere tempel, helaas bijna allemaal gesloten ( en dat nog wel op zondag), morgen maar terugkomen.
We eten bij een Chinees-Thaise tent, mega druk. We zitten pal aan de straat en alle wachtenden kijken op ons bord, gezellig. Helaas bestelt Angéle iets wat echt niet lekker is...ze eet wat van mijn yellow-chicken-curry met zwarte rijst mee. Verderop worden traditionele Thaise dansen opgevoerd op een straatpodium. Angèle vind het mooi, voor mij is het kattenmiauw in het kwadraat. We lopen totdat we pijn aan onze voeten krijgen en vallen in het hotel vrij snel in slaap.

26. Chiang Mai is echt een leuke stad; die moet je gezien hebben. Onze eerste indruk was onjuist. Het is ook echt een stad, want in de ochtend lopen we te dwalen naar ons reisbureau; we moeten daarheen voor onze tour, morgen. Eerst nog even Hans en Baas bellen, die kennen we via via en daar willen we morgen op bezoek. Ja, ze zijn morgen thuis, een dik half uur rijden met de auto. Deal. We komen morgen. Het reisbureau kunnen we maar niet vinden en we nemen ten slotte een brommertaxi. Ook hij moest even zoeken, maar uiteindelijk zijn we er dan. Phillip spreekt ons in het Nederlands aan, grappig. Hij legt ons het schema voor de komende dagen uitvoerig uit en we komen niet snel weg, want hij wil nog over van alles met ons kletsen. Geen probleem. We vragen naar een lekkere eettent in de buurt en komen zo in een Vietnamees tentje. Veel gerechten met varkensvlees, dat eten wij niet. Een vriendelijke Amerikaan helpt ons met het maken van een keus. Hij komt tenslotte bij ons zitten. Hij is vanaf zijn 61e gepensioneerd, uit Detroit, en woont 5 maanden per jaar in Chiang Mai. Hij geeft ons wat tips en we praten over van alles, heel gezellig. Het eten blijkt heerlijk. Nu terug naar de stad. Angèle heeft pijnlijke voeten, dus we nemen een 'red taxi'. Dat is een omgebouwde pick-up, open van achteren, waar je zo in kan stappen en een prijs kan afspreken. Voor één euro brengt hij ons naar onze bestemming. We bekijken twee Buddha tempels en wonen in een een monniken gebedsdienst bij. Daarna nóg een tempel waar de monniken met mobieltjes in de hand rondlopen. En dan ineens zit mijn hoofd vol voor vandaag. We zoeken een klein eethuisje op (eten jonge bamboescheuten) en wandelen rustig terug. Morgen gaan we op stap met de auto, de bergen in en naar het aller noordelijkste gedeelte van Thailand, de grens met Myanmar en Laos. We hebben er veel zin in, de rust opzoeken.

• 02 Februari 2016 - 01:49

Narda:

Oh wat mooi allemaal,vooral doorschrijven, ik geniet een beetje mee!!

• 02 Februari 2016 - 10:26

Frans Kreijen:

Nu is het even anders lezen om jullie te volgen op het droge. Het was wel een lange reis over verschillende schijven, twee uur in een bus twee uur in een vliegtuig en dan 15 minuten in een taxi, maar jullie zijn wel, zoals wij gelezen hebben in een, ondanks de eerste indruk, mooie grote stad gekomen.
    Waar jullie mooie gesloten tempels hebben gezien, door een druk markt hebben gelopen en heerlijk eten . Ja Angele je moet dat eten wat je gekozen hebt maar ja Marcel is weer zo goed dat je van zijn eten mag proeven. Thaïse dansjes ben ik ook niet kapot van en zeker niet van dat katte miauw
    Het is een geluk dat jullie een vriendelijke Amerikaan hebben gevonden die jullie verschillende dingen heeft verteld die belangrijk zijn. morgen gaan jullie de mooie bergen in richting Myanmar het moet daar volgens Bart prachtig zijn. Je kunt daar wel niet duiken.
    Het is toch geweldig dat Roda tegen Ajax gelijk heeft gespeeld Ajax heeft nog met 2 - 0 voor gestaan.
    Ik ben benieuwd naar het verslag over tocht in de bergen
    Hier regent het en het is ongezellig weer.
    Veel liefs en groetjes Sophie en Frans