Dag 24. En...weer duiken. - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 24. En...weer duiken. - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 24. En...weer duiken.

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

31 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

24. Eindelijk weer duiken. Op de boot naar Koh Tao maak ik kennis met onze cursisten. 4 Chinezen die een Discover Scuba Dive (DSD) gaan doen. Het zijn jonge mensen, rond de 25. Drie mannen en een vrouw. De vrouw en één van de mannen kunnen nog geeneens zwemmen. Ze zijn ietwat nerveus, ook na de briefing. Ze krijgen een DSD-boekje, uiteraard in het Chinees. Ik moet er een Engelstalig boekje naast houden, anders snap ik hun vragen niet. Ik leg ze kort uit, maar eigenlijk duik je niet vanuit het boekje, maar moet je 'gewoon' het water in. Ze snappen het en worden wat relaxter.
De vrouw is zonder haar man op vakantie, want ze konden niet samen vrij krijgen. Twee mannen zijn neven van elkaar. Ze hebben nooit zwemmen geleerd, want in hun woonomgeving is geen open water waar je zou kunnen zwemmen, te zeer verontreinigd. Een zwembad is er ook niet in hun directe omgeving. Dus maar het water in, nadat ik ze de elementaire techniek van de beenspalk heb uitgelegd. Het verbaast me niets dat ze geen van allen meezwemmen, dus we moeten flink aan de bak om ze, tegen de stroming in, naar de boei te krijgen. Ik neem Hiuwong mee naar beneden en laat hem zijn masker klaren. Nog vóór ik met de 2e skill kan beginnen, wil hij plots omhoog. Zijn ogen zijn groot, dus een lichte paniekaanval. Ik besluit geen skills mee met hem te doen en vraag hem, nadat hij weer wat rustiger is, of hij weer mee naar beneden wil. "Of course", zegt hij. Ik glimlach en laat zijn trimvest leeg. Met een big smile gaat hij kopje onder. Rare jongens, die Chinezen. Voor de 2e duik varen we naar mijn favoriete plek: Sail Rock. En ja hoor, een grote groep makreel zwemt zowat meteen voorbij. Onze gasten genieten. Dan weer een enorme groep barracuda's. Fantastisch! Dan weer een school vleermuisvissen, een school geelstaart-fusiliervissen ...het kan weer niet op vandaag. Onze gasten hebben een topduik, en ik ook.
S Avonds, na het (uit)eten, nemen we beide een pittige voetmassage; we vinden dat we het verdiend hebben. Dan nog ff een bakkie op onze veranda. De branding ruist zachtjes op de achtergrond. Wat is DIT genieten!

  • 31 Januari 2016 - 07:25

    Marsieblub:

    Sorry dat het plaatsen van de verslagen nu even duurt, maar we hebben geen WiFi in ons huisje en we kiezen de restaurants op het eten en niet op internetverbinding ;-)

  • 31 Januari 2016 - 10:13

    Joepieblub:

    Maakt niet uit hoor, ik glimlach bij je verslagen ;)

  • 31 Januari 2016 - 10:14

    Frans Kreijen:

    Gelukkig kunnen jullie vandaag weer duiken en dan nog met Chinezen zo leer je toch wel heel wat andere mensen kennen, als je je maar goed verstaanbaar kunt maken, Het verbaasde ons dat
    die chinezen niet konden zwemmen, het lijkt me toch dat je moet kunnen zweem om te duiken,
    dit is toch voor de instructeurs extra moeilijk, zeker zoals we gelezen hebben dat iemand in paniek naar boven kwam. Maar zoals wij jullie kennen, kunnen jullie die mensen in het chinees gerust stellen, en hebben jullie alsnog een fijne dag gehad en veel moois gezien. Wij hadden jullie al gemist met het verslag . gelukkig hebben jullie een restaurant ge vonden op het eten. Hopelijk vandaag weer een mooie dag.
    Veel liefs Sophie en Frans

  • 31 Januari 2016 - 22:17

    Thea En Jan:

    Ziet er wel goed uit. Geniet ervan.
    Groet
    Thea en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 143933

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: