Dag 20. Alweer een rustdag - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 20. Alweer een rustdag - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 20. Alweer een rustdag

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

26 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

20. Alweer een 'rustdag'. Vanochtend gaan we naar the Samui Dive Tribe duikschool. John gaat daar een les geven aan 14 kindertjes en ik mag assisteren. De kinderen zijn van de internationale school en spreken dus allemaal Engels. John is bloednerveus. Hij moet nog 2 quizvragen maken en ik help natuurlijk graag. We verbouwen de duikschool tot een klein auditorium, groot tv scherm, 2 laptops. Ik zet nog snel een duikuitrusting in elkaar. Tom, de baas, komt ook kijken. En daar komen de kindertjes al. Haha, allemaal keurig in schooluniform. 3 juffen erbij. John start gelijk. Één vrijwilliger naar voren (John wijst een klein meisje aan). We laten haar een duikuitrusting aantrekken: ik zet de fles op een stoel en houdt hem vast. Het meisje krijgt vinnen aan en trekt het trimvest aan. En dan, allemaal opgelet, blaast John het vest op. Iedereen lacht keihard, zo grappig ziet dat uit. Dan nog een masker met snorkel op, net echt.
Nu de presentatie, mooie foto's met een verhaal erbij. Sommige dingen wist ikzelf ook niet, bijvoorbeeld: een octopus heeft drie harten. Een garnaal heeft het hart in zijn hoofd zitten, naast zijn hersens....leuk toch om te weten. We sluiten al met een Aware filmpje. Dit is een promotiefilm van PADI over de vervuiling van de oceanen door met name plastic en wat we eraan kunnen doen (bewustwording bij kids: top!!!). Helemaal aan het eind nog een quiz en de ochtend is weer voorbij. De middag doen we rustig aan. Op de brommer naar het zuiden, daar staat een 100 jaar oud pagode, prachtig. Wat lezen op het strand, op bezoek bij de 'mummified monk', romantisch uit eten bij zonsondergang. Hmmmm, een heerlijke dag. Ik bel de duikschool nog ff en hoor dat voor morgen ook alles geannuleerd is in verband met het weer. Hebben we dus nóg een rustdag, op mijn verjaardag. Ik glimlach!

• 26 Januari 2016 - 16:33

Rob:

Ha jongens, voor morgen een fijne en feestelijk dag toegewenst.

• 26 Januari 2016 - 16:53

Elly:

Hey Marcel,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er weer een mooie dag van samen met je lief.
    Ik geniet van jullie belevenissen.

Liefs, Elly

• 26 Januari 2016 - 22:04

Narda:

Wat een leuke dag weer voor jullie!! Lekker dat jullie ook af en toe wat anders zien dan de wonderen der zee! Hier loopt alles naar wens!! We zijn lekker aan t klussen!!