Dag 14. Scubadivers on Koh Tao - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 14. Scubadivers on Koh Tao - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 14. Scubadivers on Koh Tao

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

20 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

14. Mijn 7e duikdag! Vandaag gaan we met de vier Aussie's naar Koh Tao. Ik sta weer vroeg op de pier klaar en help met inladen van de boot. Pffff...wat zijn die flessen toch zwaar, zeker als je er zoveel moet sjouwen. In de boot bouwen we de setjes op voor de gasten, maken de maskers schoon, leggen alles klaar. Ik zweet me suf, want het is al 30 graden. Daar komen de gasten; maar drie. Ashley had gisteren zoveel last met klaren, dat ze het vandaag niet meer aandurfde. Oké, zo gaat dat. 11 man in de boot (max 13 duikers kunnen erin) en gaan. Er staat wat meer wind, dus ook meer golven, dus dat betekent anderhalf uur door elkaar geschud worden. Voor de gasten hebben we pillen tegen de misselijkheid. Die zijn ook echt wel nodig. De eerste duikplek heet 'Twins'. Daar ben ik al eerder geweest. Veel zand en vuurkoraal. Ze hebben ook wat betonnen en ijzeren kunstwerken laten afzinken. Zo ontstaan kunstmatige rifjes, want er groeit makkelijk koraal op. En waar koraal is, daar zit ook vis. We stappen het water in. Ik duik met Conny. Zij heeft haar balans nog niet goed onder controle, dus ik help haar als het echt nodig is. Ik geef haar een extra kilo, want ze dreigt steeds naar de oppervlakte te gaan. Dat helpt. Onderweg komen we een klein schooltje (100) vleermuisvissen tegen (zie foto). Gave vissen zijn dat toch, en zo statig. In het zand laat ik zien hoe een kleine gobi-vis zijn nest laat schoonmaken door een garnaal. Ook de kokerwormen zijn prachtig, net parapluutjes, in allerlei kleuren, blauw, geel, paars, groen, oranje. Als je dichtbij met je vinger knipt, schieten ze terug in hun koker. We doen een paar skills in het zand. Een nieuwsgierige roodborst-lipvis (35cm) komt vlakbij Conny kijken. Ze schrikt zich een hoedje. Ik geef gelijk het 'oké) teken. Ze moet lachen en dat is lastig, want gelijk komt water in haar masker. Gelukkig heeft ze gisteren van ons geleerd hoe ze moet klaren. De 2e duik, bij 'sharkisland' vind ik minder mooi, maar onze gasten genieten. Dan volgt weer een 'bumpy' terugweg. We nemen afscheid, na het invullen van de logboeken. Ik tuf op mijn brommertje terug naar de duikschool, maar daar aangekomen is alles al gewassen. Claire vraagt of ik morgen kan werken, twee fundivers begeleiden? Sure! Ik glimlach constant!!!

  • 20 Januari 2016 - 14:45

    Narda:

    Wat een belevenissen weer , volgens mij geniet je enorm, nog 2 nachtjes en dan wordt het misschien nog leuker!! Groetjes van ons allen!!!!!!!!!

  • 20 Januari 2016 - 15:24

    Marsieblub:

    ...I'm waiting for my 'Angelfish'; dat is de mooiste die er rondzwemt straks

  • 20 Januari 2016 - 15:57

    Angèle:

    bijna...... xxx

  • 20 Januari 2016 - 20:14

    Frans Kreijen:

    Weer kort en krachtig en zo te lezen voel jij je daar steeds meer thuis.
    Voor morgen weer veel succes Met Sophie gaat het ook langzaam beter pijn heeft zij nog.

  • 20 Januari 2016 - 23:16

    Angela:

    Hee Marcel super !!
    Ik volg je en morgen jullie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 143934

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: