Dag 9 Nog eens duiken - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 9 Nog eens duiken - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 9 Nog eens duiken

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

15 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

9. Mijn 2e duikdag voert naar Koh Tao, daar heb ik al veel goeds over gehoord. Ik ga weer met Martin en onze cursis is Craig, een jonge, roodharige, lichtverbrande Schot.
Ik moet even aan het accent wennen, maar voer dan hele gesprekken met hem. Hij hoeft niet heel veel skills meer te doen, dus het worden voornamelijk fundives. Na anderhalf uur varen komen we bij een klein tropisch eiland. Het is super begroeid. Vanuit het smalle strand loopt een stijle, houten trap over de rotsen recht omhoog naar de eerste huisjes. Het ziet er stijlvol uit. We zetten de meeste duikers/Chinese snorkelaars af en varen 10 min. Verder door naar White Rocks, onze duikplek. We stappen in het water en Martin ziet gelijk een 'triggerfish'. Daar moet je niet te dicht bij komen, vooral niet tijdens de paaitijd. Inmiddels had ik al begrepen dat hier het hele jaar door paaitijd is. We zwemmen de andere kant op en we doen gedrieën de oefeningen. Klaar is Kees (Craig), en onze pleziertocht kan beginnen. Het zicht valt tegen: 10-15m. Er komt een harlekijn-diklipvis aanzwemmen...het beest is enorm groot (70cm...heb ik opgezocht!), maar gelukkig interesseert hij zich enkel maar voor ongewervelde dieren. De witte, bruingestippelde zeekomkommer loopt al etend tegen de rotswand aan. Zij, of is het een hij, maakt zorgvuldig een boogje om de giftige naaktslak. Een heel bataljon 'sergeant-majors' komt voorbijzwemmen. Ik geniet!
Voor de lunch zet ik toch nog ff voet op Koh Tao. Dus Narda, ik ben er geweest!
Bij de 2e duikplek, "Twins", komt een trekkersvis op me afzwemmen. Ik draai me snel om en laat hem mijn vinnen zien. Ineens maakt ie een snelle draai en zwemt recht op Martin af. Die doet hetzelfde, maar de vis gaat vol in de aanval. Martin trapt met zijn vinnen zo hard als hij kan, maar dat lijkt geen indruk te maken. Nog driemaal gaat de vis fel in de aanval (ze kunnen zo een stuk uit je vin bijten), maar ineens zwemt ie terug naar waar ie vandaan kwam en kunnen we onze duik vervolgen. Hoewel Koh Tao 'schildpadden eiland' betekent, komen we deze aardige gast helaas niet tegen. Dat maakt de 54 min. durende ontdektocht er echter niet minder op!
Morgen duik ik met The Dive Academy (helaas) het zwembad in...grapje! :-)

  • 16 Januari 2016 - 09:20

    Frans Kreijen:

    Het zijn mooie en interessante verhalen wat je geschreven hebt, we zijn er nu pas aan toegekomen om jouw verhalen in alle rust te lezen. Na veel gebrom en geloop en interessante gesprekken, die jouw diep geraakt hebben, ben je uiteindelijk bij een duikschool terechtgekomen. Zo te lezen heb je al prachtige duiken gehad en onder water daar het dieren leven kunnen volgen, alhoewel er een agressieve vis bij was, dat vonden we toch wel akelig, kijk goed uit anders kom je straks naar huis met een stukje uit je lijf. Wij wensen een mooie en leerzame en warme tijd, maar eet niet te veel panne koeken dat is niet goed voor de lijn.
    Veel liefs Sophie en Frans

  • 16 Januari 2016 - 11:50

    Narda:

    Nou, nu weet je meteen wat Koh Tao te bieden heeft!!!! Hihi, ik weet niet of onze jongens dit allemaal hebben meegemaakt destijds , wel de triggerfish!!!! Doe je voorzichtig !!! Kijk uit naar het volgende verhaal!!! Buiten zie ik sneeuwvlokken !!

  • 16 Januari 2016 - 13:31

    Rob:

    En de tranen in je ogen. Snap het helmaal. De onderwaterwereld kan zo overweldigend zijn en dan nog dat heerlijke warme en heldere water. Alsof je kan vliegen.
    Heel veel plezier en ik weet zeker dat ze je straks willen houden daar in Thailand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 144183

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: