Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Marcel Wals - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Marsieblub

Blijf op de hoogte en volg Marcel

08 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

1. Heerlijk vliegen met de KLM, helaas een half uurtje te laat vertrek (zou dat de invloed van Air France zijn?). Om 21:15 dus de lucht in, ik heb een nachtvlucht, dus lekker slapen. Na een kwartiertje, warme handdoekjes, heerlijk en klaar voor de nacht. Half uurtje later: wat te drinken. Super. Dan nog ff wat lezen en dan....komt het warme eten, hahaha, daarna koffie/thee, dan afruimen, dan weer een drankje en om 0:15 is het dan toch bedtijd. Zzzzz en 7 uur (Maleisië verschilt weer een uur met Thailand) tijdverschil erbij en je zit midden op de dag ineens in Maleisië (16:00 uur). Ff 2 uur wachten en de vertraging van een uur erbij had ik wél ingecalculeerd...kan ik vast wennen aan het Oosterse leven: rustig aan!!! Het onthaasten gaat me blijkbaar makkelijk af. Om 20:00 locale tijd land ik in Thailand...het is nog 32 graden. Via hotel toch nog het dorp in. De sfeer is gemoedelijk, wel wat toeristischer dan 20 jaar geleden, toen ik hier voor het laatst was. Op zoek naar hè authentieke vissersdorp, blijkt dat ik er midden in sta, hahaha. Toch maar de rust op het strand gezocht en met een heerlijke pannenkoek met banaan/rozijn/kokos mijn bedje in...het is dan 17:00 in Nederland.

2. Ik sta vroeg op, half 8 en ben nog wat moe; geen wonder, thuis liggen ze nog te slapen (half twee in de nacht). Het is heel raar om een tijdsprong van 6 uur te maken, hoop er snel aan te wennen. Eerst ontbijt en dan naar de duikschool. Is nog wel ff zoeken. Daar aangekomen blijkt iedereen weg of druk met lesgeven. Of ik mijn Thaise nummer achter kan laten...dat heb ik nog niet. Thuis had ik wel een Thaise simkaart van mijn buurman gekregen, maar die werkte niet. Nummers van de baas genoteerd, ik ga hem mijn nummer wel sms-en. Dus op zoek naar een winkel met simkaart, gevonden, maar ze moesten mijn paspoort hebben voor registratie, dus weer terug naar het hotel. Wederom terug, nieuwe simkaart gekocht (€1,20) maar ook deze werkte niet, ik moest naar een telefoonwinkel, 1 km verderop. Thai kunnen volgens mij niet goed schatten, want na pas een dik half uur lopen was ik er. Bleek dat mijn telefoon niet simlockfree was (pffff), gelukkig had ik ook mijn trouwe iPhone bij me en nu kan ik gebeld worden op mijn Thaise nummer. Terug in Hotel, ff relaxen en dan weer brommer huren....blijkt ook hier weer een paspoort nodig, die,ik nét weer in mijn kluis had achtergelaten. Die kluis is trouwens ook grappig, die kun je zo los in je tas meenemen, hahaha.
Wederom terug in hotel blijkt dat de baas mij aan een goedkopere brommer kan helpen, zonder dat ik mijn paspoort hoef in te leveren....lijkt mij ook handiger onderhandelen, bij schade achteraf. Dat doe ik morgen dus maar, alsook woonruimte voor langere tijd regelen. Nu lekker lezen op het strand, dan heerlijke groene kip/curry in het dorp (is net de vrijdagmarkt s avonds) en het is alweer dag...

  • 08 Januari 2016 - 18:39

    Rob:

    Ha maatje. Geweldig mooi te lezen dat je bent geland en je al met alle bijzonderheden van de Thai te maken hebt. We wensen je bij al deze ontmoetingen heel veel plezier toe.
    We keep in touch.

    m.vgr.

    Rob

  • 08 Januari 2016 - 21:12

    Frans Kreijen:

    Fijn dat de reis goed verlopen is. Het was wel veel lopen en steeds het paspoort halen gelukkig kun je de brommer bij het hotel huren .Geniet nu maar even nog van het strand. Gr. Sophie en Frans

  • 08 Januari 2016 - 22:14

    Narda:

    Mooi om te lezen dat je "geland" bent!! Veel plezier en ik ben een klein beetje jaloers!!!!!!!

  • 09 Januari 2016 - 11:26

    Piet Boon:

    Goed te lezen dat het allemaal lukt mars.. al heb ik nooit gezien dat jij ook brommer reed. Meestal moest ik met je mee hevig trappent allerlij bergen op.
    6 uur verschil de verkeerde kant op is we heftig. Hopelijk val je niet in slaap onder water.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Marcel

Op reis in Thailand

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 143900

Voorgaande reizen:

01 Februari 2019 - 05 Maart 2019

Molukken/Celebes

05 Maart 2018 - 27 April 2018

Indonesië & GBR

06 Maart 2017 - 03 April 2017

Costa Rica

10 Juli 2016 - 31 Juli 2016

Vrijwilligerswerk Malawi

06 Januari 2016 - 05 Maart 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: